سوم خرداد، روز مقاومت و ایثار/ از رژه موتوری تا گلباران مزار شهدا

همزمان با فرا رسیدن سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی، رژه موتوری و خودرویی همراه با گلباران مزار شهدا در ماسال اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، فتح خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱صورت گرفت , بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد، این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود. به همین دلیل از آن روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.

 

شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌ استملت قهرمان ایران در حماسه شکوهمند سوم خرداد، قهرمانانه و با عمل به فرامین رهبری الهی امام (ره) وارد عرصه نبرد شدند و مشت پولادین خود را بر سر تجاوز و ظلم کوبیدند و بر تارک تاریخ ماندگار شدند.

 

خرمشهر را خدا آزاد کرد، زیرا آحاد ملت ایران با خداوند متعال، میثاق صیانت از دین و پایداری در مقابل دشمنان اسلام بسته و دست بیعت با رهبر خدائی و الهی داده بودند و خداوند آنچنان که وعده داده بود ملت را یاری و خرمشهر را آزاد کرد و دشمن تا بن دندان مسلح را از پیروزی بر ملت غیور ایران ناامید و مایوس ساخت.

 

 

*آزادسازی خرمشهر قله ظفرمندی و اوج شکوه دوران دفاع مقدس

«کامیار مهدی‌پور» با گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 61 منجر شد را باید قله ظفرمندی و اوج شکوه دوران دفاع مقدس دانست.

 

فرمانده سپاه ناحیه ماسال افزود: این مقطعِ زمانی یادآور رشادت، رادمردی و جانفشانی مردانی است که با سلاح ایمان، عزت و خودباوری در برابر تمامیت خواهی و ستمگری استکبار و مرتجعان منطقه ایستادند و به پیروزی رسیدند.

 

وی گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی که با گوش فرا دادن به ندا و فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، انواع توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان را پس از پیروزی انقلاب با جانفشانی و ایثار، در نطفه خفه کرده بودند، در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با ایستادگی و مقاومت در دفاع از دین، شرف و ار‌زش‌های مقدس این آب و خاک مجاهدت ورزیدند و با نهادن جان خویش در طبق اخلاص، حماسه‌های ماندگار و بی‌نظیری چون حماسه آزادسازی خرمشهر را رقم زدند و اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن باقی بماند.

 

مهدی‌پور تصریح کرد: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی و سردار عزیزمان، فرمانده قدسمان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای شهرستان ماسال، فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز فتح غرور آفرین خرمشهر را به خانواده معظم شهدا، ایثارگران، دلاورمردان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به ویژه مردم شهیدپرور شهرستان ماسال تبریک عرض می‌کنم.

 

 

*برگزاری رژه خودرویی و گلباران مزار شهدا

به مناسبت سوم خرداد و حماسه آزاد سازی خرمشهر رژه موتوری و خودرویی در ماسال برگزار شد، این رژه خوردویی که با مشارکت عموم مردم، نیروهای نظامی و انتظامی، شهرداری و … در سطح شهر برگزار شد، خودروسواران مسیر سپاه ناحیه تا گلزارشهدای شهر ماسال را طی کردند.

 

در این حرکت نمادین موتورسواران پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را در دست داشته و با پخش نواهای انقلابی در خیابان‌های شهر ماسال رژه می‌رفتند، این رژه با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری و یادآوری از خودگذشتگی های رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار شد.

 

همچنین پس از اتمام رژه خودرویی و موتوری، مسئولان و عموم مردم با حضور در گلزار شهدا با ذکر فاتحه و گلبارن ، یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی‌ داشتند.

 

کد خبر 1178489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha