سوم خرداد، تاریخی فراموش نشدنی است

سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر روز مقاومت و پیروزی تاریخی فراموش نشدنی در تقویم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سوم خرداد، روز ایثار، مقاومت و پیروزی است، روزی که حق در برابر باطل پیروز شد و نتیجه این پیروزی صبر، استقامت، بردباری و ایثار و خودباوری است.

 

مقاومت مردم خرمشهر حماسه ای فراموش نشدنی بوده و مردم و نیروهای مسلح ایران در دوران جنگ تحمیلی با دست خالی و در سایه توکل به لطف الهی در دفاع از خاک کشور در برابر دشمنان ایستادند تا به پیروزی رسیدند.

 

امروز صبر و استقامت نیروهای مسلح و رزمندگان دوران جنگ تحمیلی برای همه ما اسوه و الگو است، باید خودباوری رزمندگان دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف خدمت رسانی به مردم الگو شود.

 

در سوم خرداد نصرت الهی شامل حال دلیرمردان آن روزها شد و با شکست دشمن و خلق حماسه ای تاریخی، این روز به نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس تبدیل شد و هرگز از حافظه ها پاک نخواهد شد.

 

سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی است و مهم ترین درس آزادسازی خرمشهر این است که مبارزه مجدانه ی توام با ایمان با پیروزی همراه است.

 

ملت ایران اسلامی برای شکست دشمن و حفظ آرمان ها و ارزش های مقدس اسلام شهدای فراوانی تقدیم انقلاب کردند تا درخت انقلاب به بار بنشیند و هر روز تنومندتر شود، امروز باید راه شهدا، هدف، آرمان ها و تفکر شهدا در جامعه نهادینه شود.

 

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز جامعه است

 

نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت لازمه حرکت در مسیر انقلاب و بیمه کردن انقلاب دربرابر توطئه های استکبار جهانی در عرصه های مختلف است، آشنا شدن نسل امروز و آینده با اهداف و آرمان های شهدا لازمه ادامه راه آنان است.

 

رزمندگان نام آور همیشه پیروز لرستانی از سپاه و ارتش در روز دوم خرداد سال ۱۳۶۵ در مقابل چندین تیپ مجهز رژیم بعث عراق؛ که قصد باز پس گیری منطقه حاج عمران و مناطقی از خاک ایران اسلامی را داشتند با شجاعت و ایمان راسخ و اراده آهنین در جنگ تن به تن؛ دشمنان بعثی را عقب راندند و با تقدیم ۳۰۰ شهید و صدها مجروح و جانباز عزت و شکوه میهن اسلامی را حفظ کردند و برگ درخشانی را در تاریخ دفاع مقدس بر جای نهادند.

 

عملیات بیت المقدس از آخرین عملیاتی بود که سرنوشت جنگ را تغییر داد و غیور مردان همیشه پیروز لرستان با تقدیم ۱۹۰ شهید در عملیات بیت المقدس از جمله کسانی بودند که برای اولین‌بار توانستند گلدسته‌های مسجد جامع خرمشهر را زیارت و نماز را در این مسجد برپا کنند.

 

 

نسل امروز و آینده به عنوان رویش های انقلاب اسلامی امروز باید راه شهدا را ادامه دهند و با حرکت در مسیر شهدا و با همان ایمان راسخ و مستحکم راه نورانی شهدا را ادامه دهند.

 

 

فتح خرمشهر از شاهکارهای رزمندگان بود

 

حجت الاسلام «سیدعلی حسینی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهارداشت: فتح خرمشهر از شاهکارهای رزمندگان بود.

 

امام جمعه بروجرد افزود: آزادسازی خرمشهر اقدامی بسیار بزرگ، فتح ارزش‌ها و باورها و اوج مقاومت و شکوه اقتدار یک ملت بود.

 

وی سوم خرداد را سالروز فتح خرمشهر روز مقاومت و پیروزی خواند و گفت: سوم خردادماه نقطه عطف و قوت در تاریخ برجسته و زرین انقلاب اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: رزمندگان ما با حداقل امکانات و با ایمان قوی توانستند دشمن بعثی را که کشورهای زیادی پشتیبان داشت را شکست دهند و خرمشهر را آزاد کردند.

 

نقش آفرینی رزمندگان لرستانی در فتح خرمشهر

 

حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهارداشت: رزمندگان استان لرستان در روز فتح خرمشهر نقش بسزایی ایفا کردند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس، تاریخی پرافتخار است و روزهای زیبایی در این تاریخ رقم خورده است، افزود: یکی از زیباترین آن روزها، روز فتح خرمشهر است.

 

وی ایمان و صبر را دو عامل موفقیت ملت ها خواند و گفت: رزمندگان ما در سایه این دو ویژگی توانستند فتح خرمشهر را برای نظام اسلامی را رقم بزنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: همه ما در مقابل شهیدان، جانبازان و رزمندگان و خانواده شهیدان روز فتح خرمشهر سر تعظیم فرود می آوریم و از همه آنها که این روز را افتخار آفریدند تقدیر می‌کنیم.

کد خبر 1178530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha