استان فارس در اجرای طرح «۳۱۳» استان منتخب کشور شد

موصلی گفت: استان فارس در اجرای طرح «۳۱۳» از بین استان های کشور عنوان استان منتخب شناخته شد و طی مراسمی با حضور مدیر حوزه های علمیه و رئیس کمیته امداد کشور از کمیته امداد فارس در این خصوص تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی موصلی»، امروز (سه شنبه 3 خرداد) از آغاز مرحله سوم طرح «313» از نیمه خرداد امسال خبر داد و  در جمع خبرنگاران گفت: برای برگزاری این طرح چهار هزار جلسه آموزشی و مشاوره برای 800 خانواده شناسایی شده برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: طرح «313» با همکاری حوزه علمیه و با هدف ایجاد ارتباط مستمر و موثر روحانیون با خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد از خرداد سال گذشته در کشور به اجرا درآمده و تاکنون 2 فاز آن برگزار شده و فاز سوم آن از نیمه خرداد اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در 2 دوره قبل، این طرح برای 800 خانوار ساکن در ۱۲۰ روستای منتخب با حضور ۸۰ روحانی اجرا شده است و در این طرح معنوی و آموزشی با فعالیت‌ های فرهنگی و در قالب روضه ‌های خانگی و تبلیغ چهره به چهره به تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب‌ های اجتماعی با محوریت روحانیون پرداخته می شود.

موصلی اعلام کرد: چهار هزار جلسه شامل جلسات روضه خوانی، جلسات آموزش به صورت چهره به چهره و گروهی و مشاوره های دینی و مذهبی برای خانواده ها برگزار شد.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ مبلغ یک میلیارد و ۸۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان  توسط روحانیون معزز طرح برای کمک به خانواده‌ های تحت حمایت به صورت نقد و کالا هزینه شده است.

موصلی با اشاره به اقدامات انجام شده در 2 فاز گذشته این طرح در استان فارس گفت: اهدای ۷۸ سری کالاهای اساسی، چهار هزار و ۳۳۱ بسته غذایی، ایجاد ۱۱۲ شغل جهت فرزندان خانواده ‌های تحت حمایت، ۱۳۸ مورد لوازم آموزشی تبلت و تلفن همراه، 77 مورد بازگشت به تحصیل فرزندان تحت حمایت، شناسایی ۳۶ نفر از افراد نخبه و مستعد از میان خانواده‌ های تحت حمایت، ایجاد زمینه بازگشت به زندگی ۷۴ نفر از فرزندان تحت حمایت، تامین هزینه‌های درمان ۹۳ نفر، ۶۴ مورد تعمیر و تامین مسکن برای نیازمندان  و  ۱۱۱ جهیزیه از این خدمات است.

وی تاکید کرد: استان فارس در اجرای طرح «313» از بین استان های کشور عنوان استان منتخب شناخته شد و طی مراسمی با حضور مدیر حوزه های علمیه و رئیس کمیته امداد کشور از کمیته امداد فارس در این خصوص تجلیل شد.

کد خبر 1178550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha