گرد و غبار به شهر اردبیل رسید

محمدی گفت: متاسفانه امروز مناطقی از نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل شاهد رخداد پدیده فرا منطقه ای گرد و خاک خواهد بود.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: از امروز سه شنبه ۳ خرداد ماه با ورود جریانات جنوبی به استان شرایط ناپایدار جوی در مناطق مختلف استان حاکم و وزش بادهای جنوبی تند تا نسبتاً شدید محتمل خواهد بود.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: تداوم فعالیت سامانه ناپایدار تا عصر پنجشنبه ۵ خرداد در استان است و در طی این مدت شاهد افزایش ابرناکی، رشد ابرهای همرفتی، رخداد تندباد موقتی و رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه امروز مناطقی از نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل شاهد رخداد پدیده فرا منطقه ای گرد و خاک خواهد بود.

 

محمدی اعلام داشت: با توجه به احتمال تشدید ناپایداری ها ناشی از شرایط فصلی و محلی، در برخی نقاط کوهپایه ای مستعد استان اصابت صاعقه دور از انتظار نخواهد بود.

 

وی بیان کرد: از امشب با نفوذ جریانات سرد شمالی که با رطوبت خزری نیز همراه است، ضمن کاهش محسوس دمای هوا و رخداد مه، ناپایداری ها در نواحی شمالی و نوار شرقی استان شدت می یابد.

 

مدیر کل هواشناسی استان افزود: بارش های چهارشنبه در شهرستان های شمالی استان می تواند موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها شود و لذا به هم استانی های محترم توصیه می شود هشدار هواشناسی سطح نارنجی را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 1178559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha