ایثار و شهادت مهمترین مسئله فرهنگی تشیع است

زندوکیلی گفت: نقش بی بدیل مادران شهدا و بانوان ایثارگر در دوران دفاع مقدس را نتوانستیم به خوبی به تصویر بکشیم و مکتوب کنیم.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علیرضا زندوکیلی امروز سه شنبه سوم خرداد در برنامه شهر خون و لاله که به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد، گفت: از تمام همکارانم که این جلسه را برگزار کردند، تشکر می کنم. فعالیت های مختلف که در طول سال داریم چه مذهبی و چه ملی به نوعی اکثرا قریب به اتفاق تعظیم شعائر الهی است. یک علت برگزاری چنین جلساتی تشریح مناسبت ها است و علت دیگر این است که پیام آن مناسبت را به نسل جوان برسانیم.

 

مدیر کل کتابخانه های استان تهران اظهار داشت: به عنوان یک مسئول در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت که از مهمترین مسایل فرهنگی تشیع است، شرمنده ام زیرا باید در این زمینه کار بیشتری انجام دهیم. انقلاب اسلامی اساسا با فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفت و آبیاری شد، با خون بزرگوارانی که جان خود را فدا کردند. در جبهه ای که تخصص کار ماست، مکتوب کردن خاطرات این عزیزان را به عهده داریم. به نظر من در تمام شهرها یک و حتی چند ننه عبدالله داریم و داشتیم که اکثرا دیگر در قید حیات نیستند. مادران شهید مأمن و ملجا بسیاری از رزمندگان در منزل خود بودند.

 

وی تصریح کرد: نقش بی بدیل مادران شهدا و زنان ایثارگر را نتوانستیم به خوبی به تصویر بکشیم و یا مکتوب کنیم. همکاران من در امور کتابخانه های استان تهران و کلیت نهاد که یک تیم مذهبی هستند، مشغول کارند. باید کمک کنیم که در تبیین این نقش سهمی داشته باشیم و با بیان جدید مسایل را به نسل جدید تبیین کنیم تا نسل جدید آن را بپذیرند و بفهمند.

 

زندوکیلی با بیان اینکه بزرگترین ایثار گذشتن از جان است، عنوان کرد: ما به نوبه خود شرمنده شهدا و خانواده ایشان هستیم. کسی حاضر نیست سوزن به دست خودش و به دست بچه اش برود اما جوانانی جان خود را در راه کشور و انقلاب دادند و به مقام جانبازی و ایثارگری و شهادت رسیدند. شهید بودن همان شاهد است. شهید به شهود می رسد. انشاءالله بتوانیم سهم کوچکی در این مقولات ایفا کنیم.

 

 

کد خبر 1178608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha