بسیج تمام امکانات مورد نیاز برای امدادرسانی به حادثه دیدگان/  باید با عاملان حادثه متروپل آبادان برخورد جدی صورت بگیرد

وحیدی از بسیح تمام امکانات موردنیاز برای خدمات دهی و امدادرسانی به حادثه دیدگان ساختمان متروپل آبادان خبر داد وگفت: دستگاه قضایی محکم و طبق قانون پس از بررسی های همه جانبه با خاطیان و مسببان برخورد می‌کند تا از این پس شاهد این حوادث در کشور نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «احمد وحیدی» امروز (سه شنبه ۳ خرداد) در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان آبادان که در مسجد قائم (عج) این شهرستان در نزدیکی محل حادثه برگزار شد، خواستار توضیح مسئولان استان و شهرستان در زمینه امدادرسانی و عملکرد دستگاه ها شد و اظهار کرد: تمام امکانات مورد نیاز برای امر خدمات دهی و امدادرسانی به حادثه دیدگان ساختمان متروپل آبادان بسیج شده تا نیروهای امدادی بتوانند بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشند.

 

وزیر کشور با بیان اینکه حجم ریزش آوار بسیار زیاد است افزود: به دلیل باریک بودن خیابان منتهی به محل حادثه کار آواربرداری با مشکل مواجه است اما خوشبختانه از روز گذشته تاکنون نیروهای امدادی بدون وقفه در حال امدادرسانی هستند و بسیاری از افراد گرفتار شده در زیر آوار را نجات داده اند.

 

وی با ابراز تاسف از کشته شدن تعدادی از هموطنان در این حادثه و تسلیت به خانواده های جانباختگان تصریح کرد: همه ما با خانواده های این عزیزان ابراز همدردی می کنیم.

 

وحیدی با تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری مردم با نیروهای امدادی عنوان کرد: به رغم داغدار بودن برخی خانواده های آبادانی در این حادثه، مردم همراهی خوبی با امدادرسانان داشتند و تلاش نیروهای امدادی در محل را  مشاهده کردند.

 

وی خواستار برخورد جدی با عاملان این حادثه غم انگیز در آبادان شد و ابراز کرد: همانطوری که مقامات قضایی اعلام کردند با مسببان این حادثه برخورد می کنند انتظار داریم دستگاه قضایی محکم و طبق قانون پس از بررسی های همه جانبه با خاطیان برخورد کند تا از این پس شاهد این حوادث در کشور نباشیم.

 

در این نشست «صادق خلیلیان» نیز گزارشی از روند امدادرسانی از لحظه وقوع حادثه تاکنون ارائه داد و بیان کرد: خوشبختانه تمام امکانات دولتی استان و حتی چند شهر همجوار با خوزستان هم به محل حادثه روانه شده و نیروهای امدادی با جان و دل مشغول امدادرسانی هستند.

 

استاتدار خوزستان با بیان اینکه از روز گذشته به دستور وزیر کشور در محل حادثه حاضر شدم و تمامی دستورات لازم را برای مدیریت این حادثه صادر شده است تاکید کرد: به صورت مستقیم کارها را رصدو پایش کرده تا امدادرسانی در مسیر درست انجام شود.

 

پس از ارائه گزارش مسئولان مربوطه در راستای اجرای عملیات آواربرداری و روند امداد و نجات، وزیر کشور نیز دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

 

کد خبر 1178614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha