آزادی خرمشهر یک حماسه ملی است

جاسمی،گفت: آزادی خرمشهر نمادی از وحدت و همبستگی ملی و حضور شجاعانه مردم در عرصه های دفاع از تمامیت ارضی کشور بود.

سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با تبریک سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر،گفت:  تقویم ایران یک روز فراموش نشدنی در کنار دیگر روزهای مهم خود دارد و آنهم۳ خرداد ، روز آزادسازی خرمشهر است .

 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم افزود: سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس، نمادی غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت همیشه در صحنه ایران در دفاع از مرز و بوم و کیان ایران اسلامی است.

 

 

وی  با اشاره به اینکه سوم خرداد بواقع نشانگر تلألو ایمان در عالی ترین سطح بندگی خداوند و پیروی از رهبری دور اندیش است که با ایثارگری و دلاوری رزمندگان و شهدا به منصه ظهور رسید، خاطر نشان کرد: بی شک باورها و نگرشهای اصیل دفاع از حریم ارزشهای ناب این انقلاب را می توان تا ابد برای تمامی آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان تفسیر کرد.

 

 

جاسمی تصریح کرد:فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر، از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد. این نبرد از لحاظ نظامی، به‌عنوان نقطهٔ عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود.

 

 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم با بیان اینکه واقعه افتخارآفرین سوم خرداد متعلق به همه نسل هاست و فرهنگ بسیجی بود که این افتخار را آفرید، اظهار کرد: ما معتقدیم که در ادامه این راه، همچنان به فرهنگ ارزشمند بسیجی نیازمندیم، با این تفاوت که اگر در آن زمان، از این فرهنگ، توقع تشکیل نیروهای نظامی توانمند و قابل اتکا را داشتیم، امروز از آن، انتظار بسیج کردن مردم برای پیشرفت در عرصه های علمی، نرم افزاری و فن آوری داریم. فراموش نکنیم که آن روز نیز قدرت های بزرگ با حمایت از دشمنان ملت ما، پیروزی ما در جبهه ها را غیر ممکن می دانستند، ولی ما پیروز شدیم و توانستیم استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود را از گزند تعرض بیگانگان حفظ کنیم.

 

 

 

کد خبر 1178633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha