نهضت تامین نیروی انسانی شهرک های صنعتی استان البرز شکل می گیرد

نشست دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه صنعت ، تولید و اشتغال با اعضای هییت مدیره انجمن کاریابی های استان در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز با حضور مدیرکل این دستگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، جلسه مدیران و نمایندگان شرکت شهرکهای صنعتی ، سازمان صمت با اعضای هییت مدیره انجمن کاریابی ها در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیرکل این دستگاه در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت های فعال در شهرک های صنعتی استان برگزار شد.

 

این نشست که پیرو دستورات و تاکیدات صریح استاندار البرز در آخرین کارگروه اشتغال مبنی بر تامین نیروی انسانی مورد تقاضای شرکت های فعال در شهرکهای صنعتی استان برگزار شد، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از استقرار مراکز مشاوره شغلی و کاریابی در شهرکهای صنعتی بویژه حضور و استقرار دو مرکز مشاوره شغلی و کاریابی در شهرک صنعتی اشتهارد خبر داد و گفت: هر چند دلایل متعددی در کمبود و ناتوانی تامین نیروی انسانی در برخی شهرک های صنعتی وجود دارد ، اما باید علاوه بر پیگیری مسایلی چون مسکن کارگری، امکانات ترابری و حمل و نقل عمومی ، مواردی چون استقرار مراکز مشاوره و کاریابی در شهرک های صنعتی استان و استفاده از روش های استاندارد تامین نیروی انسانی در این امر کمک گرفت. 

 

عبدالله دارایی تصریج کرد: در این جلسه مقرر شد با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی استان ، سازمان صمت و مجموعه کاریابی های فعال استان ، نهضت تامین نیروی انسانی شهرکهای صنعتی استان شکل بگیرد و دیگر شاهد کمبود نیروی کار در مراکز تولیدی و صنعتی نباشیم . البته که کارهای رسانه ای و فرهنگ سازی بخش مهمی از این اقدامات باید صورت گیرد. 

 

عبدالله دارایی در ادامه خاطر نشان کرد:  اینکه گفته می شود درباره ترویج فرهنگ کار در سالهای اخیر هم توسط دستگاه های فرهنگی و هم توسط مردم کوتاهی شده است ، کلام درستی است . نسل جدید امروز تمایلی به کار حتی در مجموعه های برند هم ندارد و این در دارز مدت کشور را با بحران نیروی انسانی ماهر مواجه می کند.

کد خبر 1178661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha