۳۰ درصد اعتبارات سازمان‌های مردم نهاد در زمینه ازدواج هزینه می شود

قناد گفت: طبق قانون ابلاغی خانواده و جوانی جمعیت، باید ۳۰ درصد اعتبارات سازمان‌های مردم نهاد در بحث ازدواج هزینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی قناد» امروز (۳خرداد) در نشست دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان اداره کل ورزش و جوانان با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: فعالیت مجامع سازمان‌های مردم نهاد استان‌ها تا زمان ارسال شیوه‌نامه جدید در شهریورماه منتفی است.

 

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در ادامه گفت: طبق قانون خانواده و جوانی جمعیت که رئیس جمهور در آبان ماه سال گذشته ابلاغ کرده است، باید ۳۰ درصد اعتبارات سازمان‌های مردم نهاد در بحث ازدواج هزینه شود و ما در این زمینه آماده همکاری با سمن ها برای برگزاری تخصصی کارگاه های پیش، حین و پس از ازدواج هستیم.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۳ سازمان مردم نهاد در خراسان جنوبی داریم که ۶۵ مورد فعال و بقیه غیرفعال شدند، براساس برنامه ششم توسعه باید به ازای هر هفت هزار نفر از جمعیت جوانان، باید یک تشکل راه‌اندازی شود.

 

قناد تصریح کرد: خراسان جنوبی به ازای هر هفت هزار نفر جمعیت جوان ۲ تشکل دارد و در این خصوص رتبه سوم کشور را داریم.

 

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: سمن‌های خراسان جنوبی در چهار محور فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی و اعتقادی و مذهبی فعالیت دارند که بیشترین تشکل‌ها با ۳۹ مورد در زمینه اجتماعی فعال هستند.

 

وی بر اهمیت اخذ شناسه ملی توسط سمن‌ها برای این اداره کل تأکید کرد و افزود: تشکل‌های جوانان به نسبت سایر تشکل‌ها در این عرصه پیشرو هستند و از مجموع ۶۵ تشکل فعال در استان، ۳۵ تشکل اخذ شناسه ملی دارند.

 

قناد با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ طرح توسط سازمان‌های مردم نهاد در استان در حال اجرا است، عنوان کرد: در شهریورماه امسال خراسان جنوبی میزبان کارگاه ملی دانش‌افزایی جوانان کشور خواهد بود که رویداد بزرگی با موضوعات خلاقانه است و در این خصوص برنامه‌ریزی‌های مقدماتی انجام شده و منتظریم که تصمیم نهایی از سوی وزارتخانه به مجموعه ما ابلاغ شود.

 

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: همچنین در سال جاری خراسان جنوبی میزبان دوره دانش‌افزایی مدیران و مشاوران مراکز تخصصی ازدواج و خانواده کشور خواهد بود.

 

 

کد خبر 1178665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha