دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود

حجت الاسلام اندرزیان با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: در آن دوران رزمنده‌ها خود را برای شهادت آماده می‌کردند و کمتر از شهادت برای خود تصور نمی‌کردند و‌ دنبال جایگاه، پست، منصب و مقام‌های بعد از جنگ نبودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر نشست تخصصی «نقش روحانیت در دفاع مقدس و استمرار انقلاب اسلامی» امروز در حوزه علمیه امام مهدی منتظر (عج) با حضور طلاب و اساتید و سخنرانی و خاطره‌گویی رزمنده و جانباز دفاع مقدس حجت‌الاسلام «امرالله اندرزیان» برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام «امرالله اندرزیان» در این نشست با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود، گفت: در آن دوران رزمنده‌ها خود را برای شهادت آماده می‌کردند و کمتر از شهادت برای خود تصور نمی‌کردند و‌ دنبال جایگاه، پست، منصب و مقام‌های بعد از جنگ نبودند.

 

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از دفاع مقدس و شهدای روحانی، یاد و‌ خاطره شهید «خیرالله پرواز» را گرامی داشت و به معنویت و‌ حال ایشان به‌ وقت قرائت ادعیه اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان هنگام حرکت به سمت جبهه‌ها به جز خداوند و اطاعت از فرمان امام و کسب معنویت چیزی را طلب نمی‌کردند.

 

حجت الاسلام اندرزیان فضای جبهه‌ را فضای معنوی توصیف کرد و افزود: رزمندگان با کمترین امکانات و در سخت‌ترین شرایط تحریم و بیگانگی با سلاح‌های پیشرفته، پیروز میدان شدند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در دوران دفاع مقدس، هنگام دعا و عبادت، حسینیه‌ها در جبهه مملو از انسان‌های مخلص و جوان بود و همین دعاها، راز و نیازها و عبادت‌ها بود که دفاع مقدس را مقدس به پیروزی رساند.

کد خبر 1178709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha