۳.۵ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه های عشایری تخصیص یافت

مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت: امسال، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای بهسازی راه های عشایری این شهرستان تخصیص یافت.

«علی ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: امسال سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار جهت راه های عشایر شهرستان تخصیص یافته که در بخش اعتبارات عمرانی شن ریزی و آسفالت هم در برنامه پیش بینی شده است.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان با اشاره به مرمت و بهسازی هر ساله راه دسترسی و ارتباطی عشایر این شهرستان قبل از ورود آنان به ییلاق خاطرنشان کرد: راه های اصلی عشایر، 350 کیلومتر و فرعی 240 کیلومتر است که شامل 70 محله عشایری شهرستان خواهد شد.

 

ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر واگذاری اراضی در مسیر ایل راه ها زیاد شده و تصرف آن توسط روستاییان در مسیر کوچ باعث شده ایل راه ها دچار مشکل شوند نیاز است مرمت و بهسازی بیشتری صورت گیرد که این امر بیشتری می طلبد.

 

وی تصریح کرد: تیغ زنی، مرمت و بهسازی 320 کیلومتر از راه های اصلی ییلاق عشایر این شهرستان آغاز شد.

 

وی بیان کرد: این عملیات در بخشی از منطقه شاه جهان و شاهراه های اصلی شروع شده و در صورت باقی ماندن اعتبارات راه این حوزه، راه های فرعی هم تیغ زنی خواهد شد.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت: عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با دوهزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

 

کد خبر 1178822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha