فعالان فرهنگی فاتحان خرمشهر جنگ نرم

فعالان فرهنگی و مدیران و اعضای سازمان های مردم نهاد فرهنگی مثل کانون های مساجد فاتحان امروز خرمشهر جنگ نرم و ترکیبی دشمن به شمار می روند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: رهبر معظم انقلاب از فتح خرمشهرهای دیگر سخن به میان آورده اند، که تعبیری صحیح و متوجه مجاهدت های فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر است که همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس منسجم و هماهنگ و با اخلاص و ایمان در مسیر پیروزی گام بر می دارند.

رزمندگان عملیات بیت المقدس در تبیین فتح خرمشهر می گویند گرچه دشمن سراسر تجهیز و دارای امکانات گسترده ای بود اما ایمان و اخلاص و مقاومت و پایداری دشمن را تسلیم کرد.

 

فرمانده عراقی که سربازان و نیروهای خود را در فتح خرمشهر دعوت به تسلیم کرد، نتیجه سرنوشت انسان هایی است که با ابزار زور به د نبال تصرف سرزمین های مردم با ایمان هستند که نه تنها پیروز نمی شوند بلکه خود را تسلیم می کنند.

ایمان و اعتقادی که سراسر موفقیت ها بوده و قطعا حق با جبهه حقیقت و ایمان است و سرنوشت دشمنان گرچه سراپا تجهیزات باشند نگون بختی و شکست خواهد بود.

 

رزمندگان نبرد نظامی را با قوه ایمان، انسجام و تلاش های نظامی به سرانجام رساندند اما روی سکه جنگ عوض شد و مسیر در تحریف، شبه افکنی و نبرد نرم قرار گرفت که باید سلاح را تغییر داد و جریان را به سمت پیروزی توسعه بخشید.

سلاح معرفت، ایمان، تقوا و برنامه ریزی راهبردی برای نبرد فرهنگی لازم است اما ایمان و انسجام و همدلی نباید فراموش شود که پایه پیروزی به حساب می آید.

 

احساس خطر و مسئولیت در جنگ فرهنگی مثل جنگ نظامی

 

به گفته کارشناس مسائل سیاسی، احساس خطر در تصرف اموال، ناموس و سرنوشت کشور باعث شد تا رزمندگان مقاومت کنند و خرمشهر را آزاد و دشمن را اسیر سازند.

«رمضانعلی غلامرضایی« توجه آنان به فرمان رهبری را در این پایداری مهم دانست و تصریح کرد: امام(ره) آزادی خرمشهر را فرمان داد و رزمندگان اجرا کردند و امداد الهی سبب موفقیت و پیروزی شد.

وی ادامه داد: «خرمشهر را خدا آزاد کرد« و اگر در جنگ فرهنگی نیز همان روحیات باشد، خرمشهرهای دیگر به لطف معبود آزاد و دشمن شکست خواهد خورد.

غلامرضایی حضور رزمندگان فرهنگی در جنگ ادراکی و نرم را مهم خواند و اذعان داشت: فرمان امروز رهبر انقلاب ایستادگی در این نبرد و جهاد تبیین و مبارزه با دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: این خرمشهر نیز با تبیین گری به موقع و ارائه تاکتیک های اثر بخش آزاد و جامعه از توطئه رسانه ای و فرهنگی دشمن مصون می ماند.

 

جلوه رزمندگان نظامی در سیره مجاهدان فرهنگی

 

مجاهدت های رزمندگان دفاع مقدس همواره بیان و البته تا حد عالی فاصله زیادی وجود دارد از این رو باید برنامه ریزی شود تا شخصیت و اقدامات آنان تبیین شود اما آنچه فصل مشترک آن دوران و امروز محسوب می شود، همین روحیه صداقت، آمادگی و دلسوزی است که با وجود کمبود امکانات اما در مسیر واقعیت پیشتاز و ایستاده اند.

 

تجهیزاتی که امروز مثل گذشته در اختیار دشمن قرار گرفته تا نسل جوان و نوجوان ما را از مسیر واقعی دور و بنیان خانواده را متلاشی سازد، قطعا در اختیار حوزه فرهنگی کشور نبوده و فعالان این حوزه محدودیت های زیادی دارند اما بدون نگرانی با همت و اراده جمعی در این عرصه کار می کنند.

یکی از رابطان رویداد فهما در تیران و کرون با اشاره به این مولفه مهم گفت: تجهیزات فرهنگی، هنری، رسانه ای و بودجه های در اختیار کانون های فرهنگی و هنری مساجد بسیار محدود و این قرارگاه و سنگر با کمترین ابزار در جنگ فرهنگی در حال نبرد است.

به گفته «اکبر مهدی زاده« گرچه برخی از این محدودیت ها با ایجاد شبکه بین کانونی تامین شده اما در برابر دشمن تمام مسلح سرانه فرهنگی و تجهیزات در اختیار چندان کارساز نیست.

وی خاطرنشان کرد: با کمترین امکانات در برابر دشمن ایستاده اند و ایمان راسخ به پیروزی و اتحاد و انسجام و دلسوزی آنان مورد عنایت حضرت حق قرار می گیرد.

 

به اعتقاد مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع)، نباید کمبود امکانات محدودیتی برای ادامه راه باشد و فعالان این حوزه با حمایت مردم برای دفاع از مرزهای فرهنگی ایستاده اند که موفقیت هایی هم داشته اما به حمایت مسئولان نیاز است.

وی درک واقعیت و حساسیت جنگ فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: شناخت و درک این مقوله موجب تلاش بیشتر مسئولان و تقویت جبهه خواهد شد.

 

ایمان و اخلاص پشتوانه حرکت های فرهنگی

 

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تلاش های مدیران مراکز فرهنگی گفت: حرکت مخلصانه و مداوم  مستمر آنان رمز پیروزی و مجاهدت های زیادی شده است.

آیت الله سید «ابوالحسن مهدوی« خاطرنشان کرد: نظر لطف حضرت حق پشتوانه ای برای سربازان امام زمان در جبهه فرهنگی خواهد بود و این صحنه نبرد حق علیه باطل مثل دوران دفاع مقدس به نفع رزمندگان اسلام به پایان می رسد.

وی از مسئولان خواست تا از این جریان های فرهنگی حمایت کنند و نسبت به این مقوله بی تفاوت نباشند.

 

رزمندگان دفاع مقدس الگوی مجاهدان فرهنگی

 

دفاع مقدس سراسر درس و عبرت بود که خود از تاریخ اسلام و عاشورای امام حسین(ع) الگوگرفت و زیر بار ظلم دشمن نرفت و این تجربه عظیم توام با توسل به ائمه معصومین(ع) نیز در نبرد فرهنگی بکار گرفته شده و مردم مسلمان و مجاهدات فی سبیل الله حوزه فرهنگ ناب اسلامی ذلت را نپذیرفته و در برابر دشمن می ایستند.

ایستادگی و مقاومت، خستگی ندارد و قدرت های ظالمان جهان در برابر آنان شکست خواهند خورد و هیچ هراسی در دل رزمندگان اسلام نیست.

کد خبر 1178876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha