اولین شهدای انقلاب از حوزه علمیه بودند/ تهمت ها نمی تواند روحانیت را از سنگر اسلام و انقلاب خارج کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه اولین شهدای انقلاب از حوزه علمیه بودند، گفت: امروز حوزه های علمیه و نهاد روحانیت زنده تر و انقلابی تر و قوی تر از همیشه به پای انقلاب ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی امروز (چهارشنبه، 4 خرداد) در کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی کشور که با حضور مسئولان لشگری و کشوری و خانواده‌های معظم شهدای روحانی در مصلای قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: صاحب این همایش شکوهمند، شهدا هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما آمدیم تا از شهدا کسب حیات طیبه کنیم، چرا که شهدا احیاگر جان های مرده هستند و رنگ الهی پیدا کردند و خداوند متعال، قدرت احیای جان های ما را به ایشان داده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود: ما آمده ایم با قدرت و نشاط راه شهدا را ادامه دهیم، ما با پیام شهدا همه نگرانی ها و خوف ها و حزن ها را کنار می ریزیم و پشت سر رهبری، راه شهدا را ادامه می دهیم.

 

وی با بیان اینکه شهادت بالاترین نعمت است، گفت: ما با بشارت شهدا به لطف الهی در صراط مستقیم بندگی قرار می گیریم، ما آمده ایم با شهدا میثاق و پیمان مجدد ببندیم و صراط مستقیم و راه شهدا را که جهاد همه جانبه است، با قدرت ادامه دهیم و با کمک شهدا با امام و رهبر بی نظیر و شاگرد برجسته حضرت امام تجدید میثاق کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: حوزه های علمیه و روحانیت همچون گذشته نه تنها دعوت کننده به دین خدا و زبان گویای دین است، بلکه همیشه چنین بوده و امروز بیش از گذشته در جهاد، ولایتمداری، سنگرنشینی و دفاع از اسلام ناب و تشخیص مصداق عمل جهادی آماده است و با شهدا پیمان می بندیم این راه ارا ادامه دهیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی بیان داشت: روحانیت و حوزه های علمیه مانند شهدا، ندای ملکوتی رهبر انقلاب را در جهاد اقتصادی، فرهنگی، علمی، خدمت رسانی و سازندگی و جهاد جان و مال و امروز در جهاد تبیین با گوش جان شنیده و پیمان می بندیم در تمام این عرصه ها مانند شهدا پیشتاز باشیم و در برابر فتنه ها و فضاسازی ها منفعل نباشیم و صحنه سازی ها ما را از پای درنیاورد.

 

وی خاطرنشان کرد: روحانیت مظلومیت را با اوج عزت و اقتدار تحمل می‌کند و تهمت ها نمی تواند روحانیت را از سنگر اسلام و انقلاب خارج کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: ما به دشمنان اسلام و به جبهه استکبار می گوییم امروز روحانیت و حوزه های علمیه با بصیرت، صراحت، قاطعیت و آمادگی بیشتر و تأثیرگذاری افزون تر در مقابل دشمن ایستاده ایم و به جهاد و مبارزه همه جانبه ادامه می دهیم و هرگز ناامید و مأیوس نمی شویم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تأکید کرد: روحانیت به بزرگوارانی اقتدا کرده و شاگرد مکتبی است که به ما یاد داده در سخت ترین شرایط فریاد «هیهات من الذله» سر دهد.

 

وی اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه و نهاد روحانیت زنده تر و انقلابی تر و قوی تر از همیشه به پای انقلاب ایستاده است و در کنار امت بزرگ که حضرت امام آنها را هم از امت زمان پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله و امام علی علیه‌السلام برتر دانست تا پیروزی کامل و تحویل این انقلاب به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به راه خود ادامه می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه این کنگره اولین کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی است، گفت: ما نزدیک هزار طلبه دیگر داریم که عازم جبهه ها شدند، اما به عنوان بسیجی و پاسدار شهید شدند و جزو آمار مدیریت حوزه نیستند. اما همین آمار 4 هزار شهید، بیش از 10 برابر همه اقشار دیگر است. آمار دقیق این است که روحانیت نسبت به همه اقشار 12 برابر شهید داده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به برگزاری یادمان های شهدا در شهرستان ها، بیان کرد: تا کنون 710 یادمان شهید در شهرستان ها برگزار شده و در همه استان ها حداقل سالی یک بار کنگره شهدا برگزار شده است.

 

وی یادآور شد: در سال 98 آماده برگزاری کنگره شهدای روحانی بودیم و از بیانات رهبر معظم انقلاب بهره مند شدیم اما به خاطر شیوع کرونا این امکان میسر نشد. امروز در آستانه سوم خرداد که روز تبلور حرکت لله بود، این کنگره برگزار شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما تا قبل از انقلاب اسلامی 57 شهید روحانی داشتیم و در جریان سال های 56 و 57 چهل روحانی شهید داشتیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه اولین شهدای انقلاب از حوزه علمیه بودند، گفت: در دوران دفاع مقدس، 3 هزار و 641 روحانی و پس از دفاع مقدس 151 روحانی به شهادت رسیدند.

 

وی ادامه داد: در عملیات های 4 و 5، 543 روحانی به شهادت رسیدند، 545 روحانی از ذریه پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله هستند و بیشترین شهدای روحانی با 543 شهید از استان اصفهان هستند.

 

تهیه و تنظیم:‌ زهرا قربانی

کد خبر 1178893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha