کتاب «رازهای یک بی سیم چی» در شهرستان سنقروکلیایی رونمایی شد

به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر، از کتاب «رازهای یک بی سیم چی» در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، در ادامه برنامه های فرهنگی هنری گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر از کتاب«رازهای یک بی سیم چی» مجموعه خاطرات موسی شمشیری از یادگاران دفاع مقدس شهرستان سنقروکلیایی که توسط لیلی صفری قمام گردآوری و نگاشته شده، رونمایی شد.
 

 

براساس این گزارش،در این مراسم که با حضور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان ،مسئول سازمان بیسج هنرمندان استان، جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای دولتی و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده های شهدای شهرستان برگزارشد،  ناصر باباخانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر افزود: رزمندگان اسلام با غیرت تمام با دست خالی در مقابل رژیم بعث عراق و استکبار جهان ایستادند، نه برای زمین و مرز بلکه برای اسلام و قرآن و انقلاب و در این راه شهید شدند که آیندگان بنازند و سرافراز باشند.

 

 

 مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در منطقه کیونانات سنقروکلیایی در مقابل ضد انقلاب ها، گفت: رزمندگان سنقروکلیایی افتخارات بالاتری در دفاع مقدس کسب کردند، چراکه هم در داخل شهر با منافقین در جنگ بودند، هم در حاشیه شهرها با دمکراتها و کومله و هم در مرز با رژیم بعث مبارزه میکردند، و این از افتخارات مردم سنقروکلیایی است که ضروریست این افتخارات نوشته شوند و برای آیندگان جاودان بماند.

 

 

در ادامه حجت‌الاسلام اله رضا اکبری ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و گرامیداشت یاد و خاطر رزمندگان و شهدای دفاع مقدس شهرستان سنقروکلیایی و عملیات بیت المقدس خاطر نشان کرد: متاسفانه قیمت کتاب بعنوان یک محصول فرهنگی تاثیر گذار در جامعه بسیار بالا است و از قدرت خرید عده ای از مردم برنمی آید، بنابراین پیشنهاد میگردد در راستای گرامیداشت یادوخاطره، ایثارگری ها، فداکرای ها و دلاوری های شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی این مطالب و خاطره ها بصورت کتابچه های کوچک تهیه و چاپ بشوند که در دسترس همگان قرار بگیرند.

 

 

امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی افزود: از برنامه های دشمن حذف خاطرات پرافتخار گذشتگان ما است، بنابراین می توان با کارهایی همانند نوشتن کتاب و ساخت فیلم درباره دفاع مقدس زمینه های احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فراهم شود.

 

 

سپس فرماندار شهرستان سنقروکلیایی ضمن گرامیداشت یادونام شهدای دفاع مقدس، از شهدای مخابرات بعنوان شهدای مظلوم و مخلص دوران جنگ یادکرد و اظهار کرد: متاسفانه بخشی از بسیجیان و ایثارگران استان کرمانشاه ناشناخته مانده اند و میطلبد متولیان امر همت داشته باشند با ثبت خاطرات رزمندگان، این گنجینه های عظیم را برای نسل اینده به یادگار بگذارند.

 

 

 مرتضوی درخصوص درخواست رزمندگان و خانوادهای شهدای سنقروکلیایی، پیگیری تامین اعتبار پیشنهاد ساخت یادمان شهدای کلیایی در منطقه کیونانات را از سردار باباخانی و مسئولان استان مطرح کردند.

 

 

گفتنی است، از موسی شمشیری، لیلی صفری مقدم و خانواده شهید واحدی شهید عملیات بیت المقدس تجلیل بعمل آمد.

 

لازم بذکر است، این برنامه با همکاری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه ناحیه، بسیج هنرمندان استان و شهرستان، اداره کتابخانه ها و همچنین بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه در محل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد سنقر برگزار گردید.

کد خبر 1178947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha