روحانیت در دفاع از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی نقش بارزی داشته است

حجت الاسلام شعبانعلی روحانیت در دفاع از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی نقش بارزی داشته اند، گفت: قلم علما با تاسی از تعالیم دینی و اسلامی شهید در راه حق و مجاهد و انسان دارای کمال اخلاقی و عالی را تربیت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رییس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ایلام، صبح امروز(۴ خرداد) در حاشیه برگزاری کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی کشور و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱شهید روحانی استان، سالن جلسات الغدیر در فرماندهی انتظامی استان ایلام، اظهار کرد:  شهدا چشم‌ و‌‌ چراغ ملت و نظام اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام « محمد حسن شعبانعلی» تصریح کرد: در روزهای باتدای جنگ تحمیلی، روحانیت معزز استان با برتن کردن لباس رزم، به میدان مقابله با هجوم رژیم بعثی در سال ۵۸ وارد شدند و از  مرزهای اعتقادی و جغرافیایی کیان اسلامی دوشادوش رزمندگان و اقشار غیور ملت ایران دفاع کردند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم به ویژه شهدای روحانی، گفت: برگزاری کنگره و یادواره شهدا به ویژه شهدای روحانی، فرصتی مغتنم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد ملت به ویژه نسل جوان امروز است.

 

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ایلام یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) فرمود زمانی که در روز قیامت پای حساب و کتاب به میان می آید تلاش علما را با خون شهدا می سنجند و قلم علما از خون شهدا افضل تر است.

 

حجت الاسلام شعبانعلی با بیان اینکه این قلم و علم علما است که شهید راه خدا را می پروراند، ابراز کرد:  قلم علما با تاسی از تعالیم دینی و اسلامی شهید در راه حق و مجاهد و  انسان دارای کمال اخلاقی و عالی را تربیت می کند که هم مدافع ارزش ها و هم مدافع مرزها باشد.

 

وی با بیان اینکه فضیلت قلم علما بر خون شهدا،  نشان دهنده عظمت و جایگاه قلم علماست که بر اساس تعالیم اسلامی شکل گرفته است، یادآور شد: آن قلمی که از تعالیم غیر آسمانی باشد زمینه ساز  افول جامعه را رقم  فراهم می کند.

 

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ایلام  با بیان اینکه امید است که همه ما بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم، تصریح کرد: روحانیت ایلام در جنگ تحمیلی در خط مقدم دفاع از کشور بوده و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است و از این حیث رتبه نخست را در سطح کشور دارد.

 

گفتنی است این مراسم با حضور سردار« جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، حجت الاسلام« علی محمدی» مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه امیرالمومنین(ع)،  سرهنگ نجفی، جانشین فرماندهی انتظامی استان،طلاب و روحانیون استان، جمعی از دانشجویان و بانوان در سالن اجتماعات الغدیر انتظامی استان همزمان با برگزاری کنگره ملی ۴ هزار شهید  کشور در شهر قم به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 

کد خبر 1178956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha