مصرف بهینه انرژی  ضروری است/بخشی از صرفه جویی در مصرف انرژی به خود دولت برمی گردد

جولایی مصرف بهینه انرژی را ضروری دانست و افزود: نزدیک ۷۵ تا ۸۰ درصد سبد انرژی کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم مربوط به گاز است و بنابراین صرفه جویی در مصرف کل انرژی در داخل خانه ها کاملاً ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ محمدرضا جولایی، مدیر شرکت ملی گاز در برنامه «صبح و گفتگو» در رابطه با الگوی صرفه جویی در مصرف گاز با اشاره به وجود یک گستره چهارصد هزار کیلومتری خطوط لوله گاز در کشور گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی صرفاً محدود به گاز نمی شود و ما در حال حاضر در تمام انرژی های کشور دچار ناترازی هستیم.

 

وی مصرف بهینه انرژی را ضروری دانست و افزود: نزدیک 75 تا 80 درصد سبد انرژی کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم مربوط به گاز است و بنابراین صرفه جویی در مصرف کل انرژی در داخل خانه ها کاملاً ضروری است. بخشی از صرفه جویی در مصرف انرژی به خود دولت برمی گردد؛ به این معنا که با اصلاح نحوه تولید گاز باید افزایش تولید داشته باشیم که این موضوعی زمان بر و هزینه بر بوده و در مدت زمان کوتاه هم امکانپذیر نیست اما بخشی هم به مصرف کننده انرژی در داخل منازل برمی گردد.

 

مدیر شرکت ملی گاز با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف برق آسانتر و ملموس تر است گفت: وضعیت در بخش گاز، کمی متفاوت است چراکه گاز به صورت غیرمستقیم در منازل استفاده می شود ضمن اینکه مانند آب دیده و لمس نمی شود. نصب سیستم مناسب درب و پنجره در منازل، اصلاح سیستم و تنظیمات موتورخانه، کاهش مصرف برق و تعریف دمای رفاه از مواردی است که هموطنان می توانند با رعایت آن در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

 

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی باید موارد مصرف بهینه را در زمان ساخت رعایت کند و برای ساختمان های قدیمی هم کاری بسیار هزینه بر است، گفت: متاسفانه ما در داخل شهرهایی مانند تهران با هوای خشک و مرطوب که نیازی به کولر گازی ندارند و برق و گاز زیادی مصرف می کنند به اشتباه کولر گازی نصب می کنیم. میزان آبی که در داخل کولرهای آبی استفاده می شود به مراتب کمتر از برقی است که در کولر گازی استفاده می شود چراکه برای همان برق کولر گازی، آب هم استفاده می شود.

کد خبر 1179072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha