انتشار اثر "سلام فرمانده" دشمن را به سکوت مطلق فرو برده است

منزوی با بیان اینکه دشمن به ویژه شبکه‌های فارسی زبان وابسته با ساختن و انتشار اثر "سلام فرمانده" به سکوت مطلق فرو رفته‌اند گفت: اقدامات دشمن برای تحت تاثیر قرار دادن این اثر ارزشی به جایی نرسیده و کاملا ابتر مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌مصطفی منزوی» امروز (چهارشنبه،۴ خرداد) در جلسه تبین ابعاد مختلف حماسه آزادسازی خرمشهر که در اداره کل دامپزشکی استان گیلان برگزار شد اظهار داشت: امروز چهارم خرداد و روز دزفول قهرمان است، دزفول یکی از شهرهایی است که بارها توسط رژیم بعث عراق آماج حملات موشکی قرار گرفت و شهدای زیادی از بین مردم مظلوم و بی دفاعش تقدیم اسلام و انقلاب شد.
 
فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام و انقلاب و سلام و درود به روح ملکوتی امام راحل عنوان کرد: مردم گیلان با وجود فاصله بسیار زیاد با جبهه های نبرد دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده و هشت هزار شهید را در این راه مقدس تقدیم نمودند. 
 
منزوی با بیان اینکه استان گیلان در عملیات آزادسازی خرمشهر ۲۶۰ شهید تقدیم کرده است تصریح کرد: از گیلان تعداد بسیار زیادی رزمنده به شکل خودجوش در اوایل شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حاضر شدند و نمونه بارز آن یکسری از رزمندگان اسلام هستند که از گیلان به منطقه سر پل ذهاب رفتند و میدان شهدای ذهاب شهرداری رشت هم به دلیل رشادت‌های این رزمندگان و شهدا به این عنوان نامگذاری شد.
 
وی اذعان کرد:‌ زمانی که انقلاب تازه به پیروزی رسید در اطراف کشور دائما حرکت‌های جدایی طلبانه در خوزستان، گنبد، کردستان و بسیاری نقاط دیگر توسط گروهک‌ها اتفاق می‌افتاد از طرفی در کنار شکل‌گیری دولت موقت، و نوپا بودن ارتش، در مقابل ارتش رژیم بعث برای تجهیز خود دست به کار شده و حرکات وسیعی را آغاز کرده بود.
 
فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان اضافه کرد: در مدتی که ما مشغول درگیری‌های داخلی بودیم ارتش عراق در حال آماده‌سازی بود و حمایت لازم را از جانب آمریکایی‌ها که در قضایایی مانند طبس و تسخیر لانه جاسوسی شکست مفتضحانه سختی خورده بودند داشت.
 
منزوی به موضوع پاره کردن قرارداد الجزایر توسط صدام اشاره کرد و ابراز داشت: همزمان با شروع جنگ در ۳۱ شهریور ۵۹ ارتش عراق از سه جبهه وارد خاک کشورمان شد و زمانی که قصد ورود به خرمشهر را داشتند با مقاومت سرسختانه و شجاعانه مردم و رزمندگان اسلام مواجه شدند.
 
وی ادامه داد: زمانی که جنگ شروع شده بود شاهد اقدامات بنی‌صدری هستیم که اعتقادی به استفاده از نیروهای مردمی نداشت و این موضوع در کتاب‌هایی نظیر ناگفته‌های جنگ آمده و شهید صیاد شیرازی اتفاقاتی که در آن برهه در کردستان اتفاق افتاده بود را به خوبی بازگو می‌کند.
 
فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان اضافه کرد: شاهد و مثال‌های زیادی وجود دارد که افراد به یگان ها و گروه‌ها مراجعه کردند اما بنی صدر شخصا با ورود نیروهای مردمی به جنگ مخالفت کرد تا اینکه پس از عزل وی توسط مجلس اولین عملیات تحت عنوان عملیات فرمانده کل قوا شکل گرفت که هدفش شکستن حصر آبادان بود.
 
منزوی ایجاد وحدت بین سپاه و ارتش توسط امام خمینی(ره) را آغازگر دستاوردها بزرگی در عرصه جنگ دانست و اظهار داشت: در چهار عملیاتی که بعدها بعد از این اتفاقات و تحولات انجام شد کیلومترها از خاک کشورمان از دست دشمن آزاد شد.
 
وی شهادت دکتر چمران، ۷۲ تن از نیروهای انقلاب، شهید باهنر و شهید بهشتی را از جمله گرفتاری‌هایی که برای کشورمان به وجود آمد ذکر کرد و گفت: به علت وجود اتحاد و همبستگی بین مردم، ارتش و سپاه‌ و رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) توانستیم در عملیات‌هایی مانند شکست حصر آبادان و عملیات طریق القدس موفق شویم.
 
فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان آزادسازی حدودا ۲۰ هزار کیلومتر از خاک کشورمان در کمتر هشت یا ۹ ماه را مورد اشاره قرار داد و افزود: در عملیات بیت المقدس ۱۹ هزار از ارتش بعث عراق اسیر شدند که ۱۲ هزار نفرشان در خرمشهر به اسارت درآمده بودند زیرا صدام میخواست به هر نحوی خرمشهر را برای خود نگهدارد.
 
منزوی عملیات آزادسازی خرمشهر را نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد و ابراز داشت: علت اصلی ادامه پیدا کردن جنگ این بود که بعد از آزادسازی خرمشهر مقدار زیادی از خاک کشورمان هنوز در تصرف دشمن بعثی قرار داشت و هنوز جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد طرف متجاوز و غرامت‌های جنگی را مشخص نکرده بود.
 
وی ایستادگی و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس را یکی از مولفه‌های شخصیت ملت ایران اسلامی دانست و عنوان کرد: ملت ایران هر کجا که در سختی و مشکلات افتاد وقتی به ریسمان وحدت چنگ زد و پشت سر ولایت فقیه حرکت کرد و به ائمه اطهار (ع) توسل جست به پیروزی رسید اما دیدیم که چگونه در برخی از دولتها برای تحریف جنگ و وقایع آن بسترسازی شد.
 
فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان ادامه داد: شعار ما میتوانیم در کشور عزیزمان و به مدد تلاش جوانان و نجبگان متعهد و جهادگر به خوبی عملیاتی شده است که دستاوردهای مجموعه‌هایی مانند مؤسسه رویان تنها یک نمونه بارز از این پیشرفت‌ها محسوب می‌شود.
 
منزوی مردمی سازی توزیع یارانه‌ها را اقدامی ارزشمند توسط دولت ذکر کرد و اظهار داشت: با شروع به کار دولت سیزدهم می‌بینیم که به تدریج مناسبات بین ایران و کشورهای همسایه رو به بهبود می‌رود و بدون شک این حرکت روی مسائل اقتصادی،  دور شدن از اقتصاد تک محصولی و اشتغالزایی هم تاثیرات به سزایی خواهد داشت.
 
وی ضمن اشاره به شهادت مدافعان حرم شهید جمال رضی، سعید مسافر و فرهاد خوشه بر اذعان کرد:‌ داعش تنها برای نابود کردن جمهوری اسلامی ایران ساخته و پرداخته شد بنابراین شکست داعش توسط جبهه مقاومت که از بسیاری کشورها حمایت میشد کاری بسیار بزرگ و ماندگار بود که در تاریخ برای همیشه ثبت و ضبط شد.
 
فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان تصریح کرد: دشمن خیال میکرد با به شهادت رساندن حاج قاسم می‌تواند جلوی جبهه مقاومت و این مکتب را بگیرد، اما نمی‌دانست که این خیال، خیال خامی بیش نیست زیرا با این کارش حاج قاسم های بسیاری در ایران و منطقه تکثیر و متولد شد.
 
منزوی به سفارشهای شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه ‌اش در باب پشتیبانی از ولایت فقیه در هر شرایطی اشاره کرد و گفت: به قول شهید همت هر کجا که دیدید دشمن در حال زدنش است بدانید که همانجا جبهه خودی است.
 
وی با بیان اینکه دشمن به ویژه شبکه‌های فارسی زبان وابسته با ساختن و انتشار اثر ارزشی" سلام فرمانده" به سکوت مطلق فرو رفته و اقداماتش برای تحت تاثیر قرار دادن آن به جایی نرسیده و ابتر مانده است خاطرنشان کرد: هرکجا که در کارها توکل کردیم و اخلاص نشان دادیم به موفقیت رسیدیم و این امر کاملا به اثبات رسیده است.
 
کد خبر 1179094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha