وظیفه امروز روحانیت جهاد تبیین است

حجت الاسلام رعایتی وظیفه امروز روحانیت را جهاد تبیین دانست و گفت: روحانی باید عامل باشد و با جهاد تبیین دستاوردهای شهدای روحانی و انقلاب را برای مردم بازتعریف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «جعفر رعایتی» امروز(۴خرداد) در همایش بزرگداشت ۴۰۰ شهید طلبه و روحانی استان مازندران که همزمان با کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مازندران، سردار «احمد برسلانی» جانشین فرمانده سپاه کربلا، روحانیون و طلبه های حوزه های علمیه و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در رده هاي مقاومت بسیج در سالن اجتماعات الغدیر ستاد سپاه استان برگزار شد، اظهار کرد: قشر روحانیت در جنگ و جبهه نسبت به سایر اقشار ۱۲ برابر شهید دارد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به نقش روحانیت در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دیگر عرصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بیشترین آمار حضور و تعداد شهدا  نسبت به اصناف دیگر متعلق به جامعه روحانیت است.

 

وی به فتح خرمشهر اشاره و بیان کرد: پادشاهان زیادی از دیرباز چشم طمع به خرمشهر داشتند، صدام نیز به اسارت درآوردن خرمشهر را هدفگذاری کرده بود ولی رزمندگان دوران دفاع مقدس با عملیات بیت المقدس معادلات صدامیان را درهم پیچیدند.

 

حجت الاسلام رعایتی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با فرماندهی عملیات بیت المقدس که به فتح خرمشهر منجر شده، دنیا را متحول کرد، خاطرنشان کرد: امام راحل با بیان جمله خرمشهر را خدا آزاد کرد نشان داد که باید به خدا توسل کرد نه به کدخدا.

 

وی با بیان اینکه برخی علما لباس عالم را پوشیدند، اما تقوا نداشتند و افرادی مثل تقی‌زاده، شدند، افزود: مردم می‌دانند باید اسلام ناب را از علما بگیرند مثل اینکه در دوران انقلاب، مردم به امام خمینی اعتماد کردند.

 

حجت الاسلام رعایتی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اضافه کرد: هرکسی به خدا توکل کند خداوند متعال برای او راه را باز می‌کند.

 

 

وی به شهادت ۵۷۵شهید روحانی در عملیات کربلای ۵اشاره و بیان کرد: روحانیت در همه صحنه ها حضور دارد و خدمت به مردم را وظیفه خود می دانیم.

 

حجت الاسلام رعایتی با بیان اینکه ۳هزار و ۸۸۸شهید روحانی در کشور داریم، گفت: ا۴۹نفر از این میزان از علمای اهل تسنن هستند.

 

وی با بیان اینکه همه شهدا به بحث پشتیبانی از ولایت توصیه داشتند، افزود: ۲۴۰۰توصیه از روحانیون با عنوان توحید، ایمان به خدا و... بوده است.

 

حجت الاسلام رعایتی به ۴۰۰شهید روحانی، ۵۰۰ایثارگر روحانی، ۲۰روحانی آزاده، ۵۷روحانی جانباز در استان داریم، ادامه داد: ۱۰روحانی جانباز از استان بالای ۷۵درصد هستند.

 

وی به جایگاه جهاد تبیین برای خنثی شدن توطئه های دشمنان انقلاب اشاره کرد و گفت: روحانی باید عامل باشد و با جهاد تبیین دستاوردهای شهدای روحانی و انقلاب را برای مردم بازتعریف کند.

 

کد خبر 1179110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha