گردهمایی بزرگ مردم شهرستان دزفول به مناسبت چهارم خرداد برگزار شد

به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول، مراسم گردهمایی بزرگ مردم ولایتمدار این شهرستان با حضور عبدالرضا سیفی معاون سیاسی استانداری خوزستان و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در حسینیه ثارالله برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» عصر امروز (چهارشنبه ۴ خرداد) در همایش گرامیداشت چهارم خرداد که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در حسینیه ثارالله برگزار شد اظهار کرد: دشمن قصد داشت با حملات گسترده دزفول که گلوگاه خوزستان است را تصرف کند اما مردم دزفول در دوران دفاع مقدس با با تمام توان از شهر دفاع کردند.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به بمباران گسترده دزفول افزود: با وجود بمباران اما کوچه و بازار دزفول زندگی مردم به روال عادی در جریان داشت و حتی در اوج بمباران و هجمه های دشمن نماز جمعه های دزفول به امامت امام جمعه فقید شهرستان آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی با حضور رزمندگان و اقشار مختلف مردم برگزار میشد

 

وی با اشاره به تاثیر خطبه‌های آیت الله سید مجدالدین قاضی امام جمعه دزفول در نماز جمعه دوران دفاع مقدس اضافه کرد: حضور امام جمعه دزفول و عدم ترک شهر باعث افزایش روحیه رزمندگان و مردم در مقابله با دشمن شد.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی تصریح کرد: مردم با وجود اینکه تعداد زیادی از خانواده ها و بستگانشان به شهادت رسیده یا مجروح می شدند اما خم به ابرو نمی آوردند و وقتی خانه هایشان با موشک باران دشمن آوار و تخریب می شد با تمام توان از نو می ساختند و این امر گاه چندین مرتبه تکرار می شد.

 

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس با ۱۹ هزار واحد مسکونی و تجاری در دزفول آسیب دید و تعداد زیادی از مردم به شهادت رسیدن و این نشان میدهد مقاومت مردم دزفول آسان بوجود نیامده است.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به نقش زنان دزفول در دوران دفاع مقدس ابراز کرد: ۵۰۰ شهیده زن نشان از نقش موثر زنان در خلق حماسه مقاومت است و چرا علاوه بر تربیت فرزندان خود با تمام توان در جبهه پشتیبانی از جنگ حضور داشتند.

 

«علی فرهمندپور» نیز در این مراسم طی سخنانی اذعان کرد: به همت تمام دستگاه ها و ارگان های شهرستان مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال برنامه های گرامیداشت چهارم خردا برگزار شد اما در ادامه جشن های بزرگ و محله محور در راستای همدردی با مردم شریف آبادان لغو شدند.

 

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به برگزاری با نمابشگاه توانمندی های دزفولِ امروزی خاطر نشان کرد: در این راستا از هفته گذشته نمایشگاه توانمندی های دزفولِ امروزی در حسینیه ثارالله برپا شد و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

 

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ شرکت فعال در شهرستان دزفول بیان کرد: از این تعداد ۲۲ شرکت صنعتی، تولیدی و دانش بنیان محصولات خود را در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار دادند.

 

فرهمندپور با تشریح سایر برنامه‌های چهارم خرداد یاد آور شد: فیلم سینمایی ۱۷۶ که به اصابت ۱۷۶ موشک در دزفول اشاره دارد نیز طی روزهای آینده در سینماهای کشور اکران خواهد شد.

 

کد خبر 1179130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha