راهکارهای مبارزه با سفیدک انگور  برای کشاورزان تبیین شد

کارشناس مسئول حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شیروان گفت: راهکارهای مبارزه با بیماری سفیدک انگور به کشاورزان این شهرستان ارائه شد.

«انیسه رنجبر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به راهکارهای جلوگیری از هرگونه خسارت به کشاورزان اظهارکرد: در حال حاضر آموزش و مشاوره‌های رایگان به‌منظور پیشگیری از آفات احتمالی و تشخیص نوع کیفیت سم و نحوه سم‌پاشی برای کشاورزان توسط کارشناسان گذاشته می‌شود و توصیه می شود آنان هم اقدامات لازم را انجام دهند.

 

کارشناس مسئول حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شیروان در خصوص بیماری سفیدک انگور خاطرنشان کرد: این بیماری بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و چنانچه منطقه مرطوب باشد درصد سم پاشی بالا می رود که تاکنون در سطح کمی از باغ های شهرستان مشاهده شده است.

 

رنجبر عنوان کرد: ۷۰ درصد کشاورزان این شهرستان جهت جلوگیری از شیوع کرم خوشه خوار انگور اقدام به سم پاشی باغ های خود کرده اند.

 

وی تصریح کرد: سم پاشی باغ ها در سه مرحله انجام می شود که نسل اول مبارزه از ۲۴ اردیبهشت ماه شروع شد و تا چهارم خرداد ماه ادامه داشت و در مجموع، سم پاشی قبل گل، بعد گل و زمان ترش و شیرین شدن قوره ها انجام می شود.

 

وی سطح باغ های انگور شهرستان را سه هزار و ۷۴ هکتار عنوان کرد و افزود: سال گذشته مبارزه و سم پاشی کرم خوشه خوار انگور در سطح دو هزار و ۳۳۰ هکتار از باغ های شهرستان صورت گرفت که طی سه مرحله بررسی می کنیم تا انگور بازار پسند بهتری داشته باشد.

 

کارشناس مسئول حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شیروان اضافه کرد: به باغداران توصیه می شود در صورت وجود سابقه آلودگی، سمپاشی و مبارزه با این آفت را با مشورت کارشناسان حفظ نباتات انجام دهند.

 

کد خبر 1179174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha