کردستان نیازمند توسعه هنرستان‌های هنر است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: علاقمندی به ورود دانش‌آموزان کردستانی در رشته‌های هنر وجود دارد و نیاز است توسعه هنرستان‌های هنر در استان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان صبح پنج‌شنبه پنجم خرداد در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: علاقمندی به ورود دانش‌آموزان در رشته‌های هنر وجود دارد و نیاز است شاهد توسعه هنرستان‌های هنر در استان باشیم.

 

 

وی بیان کرد: سنندج دارای یک هنرستان هنر ویژه دختران است و باید هنرستان هنر ویژه پسران نیز تاسیس شود که نیازمند تصویب این مهم در شورای آموزش و پرورش است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: استقبال از رشته‌های هنر در هنرستان هنر قابل تحسین است و استعداد و علاقه دانش‌اموزان پسر نیز نیازمند راه‌اندازی این هنرستان برای پسران است.

 

 

ناظمی جلال تصریح کرد: شهرهای سنندج، سقز و مریوان پتانسیل لازم برای راه‌اندازی هنرستان هنر را دارد‌.

 

 

وی به اجرای طرح شهید سردار سلیمانی در استان پرداخت و گفت: نهضت ملی طراحی با ایجاد ۴۲ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای نیز باید مورد توجه قرار گیرد‌.

 


 

لزوم تجهیز هنرستان‌های کردستان

 

مرادی رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گفت: ۳۵.۵۷ درصد دانش‌آموزان استان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که در ۲۹ رشته تحصیل می‌کنند و باید تعداد محصلان به ۵۰ درصد مجموع دانش‌آموزان استان برسد.

 

 

وی خواستار تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز  ۴۱۰ کارگاه در هنرستان‌های استان شد و گفت: سنندج، سقز، مریوان نیازمند رشته‌های سینما، پویانمایی، موسیقی و نوازندگی است که باید در استان با همراهی ارشاد اسلامی اجرا شود.

 

 

مرادی همچنین خواستار تخصیص اعتبار برای خرید زمین زراعی برای هنرستان شهرستان کامیاران شد و افزود: نیاز است بخشی از اعتبارات استان به بخش توسعه زیرساخت‌های آموزشی هنرستان‌های استان اختصاص یابد.

کد خبر 1179228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha