دانشکده علوم پزشکی در شهرستان های قاین و فردوس احداث شود

اسحاقی گفت: امیدواریم با نظر موافق وزیر بهداشت و معاون آموزشی وزارتخانه در چند ماه آینده احداث ۲ دانشکده علوم پزشکی قائنات و فردوس در شورای گسترش مصوب شود تا در تأمین پزشک به توفیقاتی برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سلمان اسحاقی» امروز (۵ خرداد) در دیدار رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر در احوالات دولت سیزدهم تأمل کنیم، یکی از اتفاق های بسیار مبارکی که در  گزارش رئیس جمهور آمده این بود که در بحث نان و جان مردم قول دادیم که امروز در حفظ جان مردم از ویروس کرونا به توفیقاتی خوب دست یافت.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت دولت سیزدهم با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تعامل خوبی دارد، افزود: تلاش ما بر این است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها کاری کنیم که ارز ترجیحی از تجهیزات و امکانات پزشکی حذف نشود.

 

وی ادامه داد: از دولت سیزدهم در این موضوع توقع داشتیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی مدیریت و نه حذف شود چرا که در برخی از کالاها مانند دارو و نهاده دامی این حذف به صلاح نیست.

 

اسحاقی با اشاره به اینکه در موضوع دارو و تجهیزات پزشکی بسیار اصرار داریم که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نشود، عنوان کرد: شهرستان‌هایی مثل فردوس و طبس در استان خراسان جنوبی که بیش از ۳۰۰ کیلومتر از هم فاصله دارند برای استفاده از دستگاه‌های ام آر آی باید به مرکز استان مراجعه کنند.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه مطرح کرد: اینکه استاندار خراسان‌جنوبی با صراحت بیان می‌کند که از عملکرد وزیر بهداشت در این استان راضی نیستیم، نشان دادند که نماینده مردم در دولت و نه نماینده دولت در مردم هستند که این بسیار ارزشمند است.

 

وی با بیان اینکه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اهمیت و ضرورت تأمین تجهیزات آم آر آی در خراسان‌ جنوبی را به وزیر بهداشت ابلاغ کردند، گفت: خراسان‌جنوبی سومین دانشگاه پهناور کشور است اما یا یک دانشگاه علوم پزشکی مدیریت می شود که باعث به وجود آمدن برخی ناعدالتی‌ها به ویژه در حوزه تربیت پزشک شده است.

 

اسحاقی به برخی از رایزنی‌ها و نامه‌های استاندار خراسان جنوبی با وزارتخانه بهداشت و درمان و پیگیری کمیسیون در زمینه ایجاد دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان، افزود: امیدواریم با نظر موافق وزیر بهداشت و معاون آموزشی وزارتخانه در چند ماه آینده احداث ۲ دانشکده علوم پزشکی قائنات و فردوس در شورای گسترش به مصوب شود تا در تأمین پزشک به توفیقاتی برسیم.

 

 

کد خبر 1179244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha