اقدامات لازم جهت عبور از شرایط بحرانی در آبادان در حال انجام است

وحیدی گفت: اقدامات و برنامه‌های لازم در حال انجام است تا شهر سریع‌تر به حالت عادی بازگردد و از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «احمد وحیدی» امروز (پنجشنبه ۵ خرداد) در جلسه مرکز فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و بررسی حادثه ساختمان متروپل آبادان برگزار شد اظهار کرد: از همان ابتدای حادثه گروه‌های کارشناسی و متخصص شکل دادیم به طوری که بیش از ۱۱ گروه از کارشناسان در محل حضور داشتند و نقطه نظرات خود را برای چگونگی آواربرداری و کمک به مصدومان ارائه کردند.

 

وزیر کشور با اشاره به پیچیدگی‌ها و دشواری های عملیات امداد و نجات در این حادثه افزود: حضور احساسی مردم و سازه ناپایدار بخش دیگر این ساختمان، مشکلات جدی برای امدادرسانی و آواربرداری ایجاد کرده است.

 

وی اضافه کرد: در شرایط حاضر نیز، سازه ناپایدار که بر اساس نظر متخصصان با احتمال ریزش جدی مواجه است، برای ما نگرانی عمیق ایجاد کرده، با این حال، همه تدابیر لازم در نظر گرفته شده تا برای امدادرسانان و نیروهای انتظامی و حاضر در محل، حادثه دیگری ایجاد نشود.

 

وحیدی خاطر نشان کرد: اقدامات و برنامه‌های لازم در حال انجام است تا شهر سریع‌تر به حالت عادی بازگردد و از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

 

وی همچنین از همه دستگاه‌ها و نهادهای حاضر در این بحران، از جمله هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، قرارگاه خاتم، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، شرکت پالایش نفت و به ویژه مردم آبادن که با وجود داغدار بودن، تلاش کردند تا در کنار نیروهای امدادی به حادثه دیدگان کمک کنند، تقدیر و تشکر کرد.

 

«صادق خلیلیان» نیز در این جلسه عنوان کرد: این جلسه به منظور تسریع در روند انجام عملیات برگزار شد تا ضمن بررسی بیشتر، هرچه سریع‌تر کار آواربرداری به اتمام برسد.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه ستاد بحران حادثه ساختمان متروپل از ساعات اولیه تشکیل شد ابراز کرد: از نخستین ساعت حادثه، وزیر کشور و برخی دیگر از مدیران استانی و ملی در محل حادثه حضور یافتند و به طور مرتب، جلسات لازم تشکیل و تقسیم کار انجام شد.

 

وی ادامه داد: آواربرداری از نقاطی که احتمال وجود افراد زیر آوار می‌رفت با تجهیزات کامل آغاز شد اما با توجه به اینکه نگرانی ریزش قسمتی از ساختمان وجود دارد، کار با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

 

خلیلیان عدم رعایت استانداردها و مشکلات فنی را عامل ریزش ساختمان دانست و تاکید کرد: پروانه این ساختمان ۶ طبقه بود اما در ۱۱ طبقه ساخته شده و همچنین ساختمان نیمه کاره بوده و در همکف چندین مغازه فعال وجود داشته که افرادی نیز در زمان حادثه در آن حضور داشتند.

 

وی تصریح کرد: از ساعات اولیه و با توجه به نیاز به نیروهای باتجربه امدادرسان، تیم‌های عملیات حادثه پلاسکو کمتر از ۲۴ ساعت در محل حضور یافتند و شرکت‌ها و موسسات نیز از ساعات اولیه، تجهیزات خود را برای حادثه ارسال کردند.

 

استاندار خوزستان همچنین به بازداشت ۱۱ نفر متهم اعم از سه شهردار و ناظر کیفی و کسانی که در شهرداری در این موضوع تاثیر گذار بودند، اشاره کرد.

 

«محمد خانچی» نیز چگونگی و علت ریزش ساختمان متروپل و همچنین شیوه امداد رسانی و آواربرداری را تشریح کرد و گفت: از ابتدای حادثه، وزیر کشور، استاندار و سایر مسئولان استانی و نهادهای امدادی در منطقه حاضر شدند و وزیر کشور شخصا فرماندهی عملیات امداد و نجات را برعهده گرفت.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: یک دستگاه بالگرد، ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین، تجهیزات امداد رسانی و بیش از ۷۰۰ نیروی امدادی و انتظامی در محل حضور دارند.

 

وی با اشاره به چالش های پیش روی امداد رسانی یاد آور شد: حضور خانواده‌های حادثه دیده و داغدار، حضور افراد متفرقه در صحنه و همچنین موضوع ریزش بخش ناپایدار سازه مجاور، کار آواربرداری را با مشکلات و محدودیت جدی مواجه کرده است.

 

کد خبر 1179352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha