۳۰ هیئت مذهبی در دسته روی شهادت امام صادق(ع) مشارکت کردند

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان گفت: ۳۰ هیات مذهبی روز جمعه ۶ خردادماه در دسته روی شهادت امام صادق(ع) مشارکت کردند و به عزدارای پرداختند.

«محمد محمدزاده قانعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: حرکت هیئت های مذهبی از ساعت 9 و نیم صبح از محل مساجد به سمت مصلی نمازجمعه با نوحه خوانی، سینه زنی و عزاداری آغاز شد.

 

 

رییس شورای هیئت مذهبی شیروان با اشاره به حضور پرشور و استقبال گسترده مردم این شهرستان از مراسم عزاداری و سینه زنی در روز شهادت عنوان کرد: امروز پس از مراسم سینه زنی و قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و نمازظهر در مصلی نمازجمعه شیروان اقامه شد همچنین برخی از مساجد شب عزاداری و سینه زنی را در برنامه قرار دادند.

 

 

محمدزاده قانعی خاطرنشان کرد: هم اکنون 220 هیئت مذهبی فعال در سطح شهر و روستاهای سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه این شهرستان دارای مجوز هستند.

 


وی تصریح کرد: آيين سوگواري شب شهادت امام صادق(ع) رييس مكتب شيعه پنجشنبه شب نيز پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد، تكايا، امام زادگان و حسينيه هاي شهرستان شيروان با حضور پر شور مردم همراه با سخنراني، مداحي و سوگواري برگزار شد.

 

 

 امام صادق (ع) ششمین امام از ائمه اطهار (ع) است که پیامبر اکرم (ص) بر جانشینی آنها پس از خود تصریح فرموده است. آن حضرت در سال ۸۳ هجری قمری دیده به جهان گشود و در سایه‌سار جدش امام زین العابدین (ع) و پدر بزرگوارش امام محمد باقر (ع) رشد کرد و از آن بزرگواران، علوم شریعت و معارف اسلامی را دریافت کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1179461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha