والدین، بی تحرکی دانش آموزان را جدی بگیرند

مدیر هیات ورزش های همگانی شیروان گفت: والدین بی تحرکی دانش آموزان را جدی بگیرند.

«سکینه قانع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: بی تحرکی دانش آموزان تهدیدی برای سلامت آنان است که توصیه می شود والدین در تابستان و و اوقات فراغت، بیشتر فرزندان را به سمت ورزش سوق دهند و مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

 

 

مدیر هیات ورزش های همگانی شیروان با اشاره به نقش خانواده ها در ایجاد تحرک و پویایی در بین دانش آموزان خاطرنشان کرد: متاسفانه در سطح خانواده ها نیز توجه چندانی به تحرک و پویایی نمی شود و خانواده ها این موضوع را به فرزندان خود تعمیم داده اند.

 

 

قانع عنوان کرد: با شیوع کرونا طی دو سال اخیر و بی تحرکی، فقر حرکتی در بین دانش آموزان مدارس نسبت به قبل افزایش یافته است که برنامه های ورزشی در دستور قرار گرفت و هدف از برگزاری این طرح رفع فقر حرکتی و تحرک کم بوده که استقبال خوبی صورت گرفت ولی نیاز است فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد و جهت سلامتی عموم اینگونه ورزش ها به صورت مستمر و مداوم ادامه یابد.

 

 

وی با اشاره به افزایش فضای سبز و پارک های شهر اضافه کرد: با اجرای برنامه های ورزشی متنوع نشاط و شادابی و تحرک بدنی در دانش آموزان تقویت می شود زیرا که شادابی دانش آموزان تاثیر مثبتی بر روند تحصیلی و یادگیری آن ها دارد.

 

 

وی از کسب مقام اول هیئت همگانی شهرستان در طرح همگانی استان خبر داد و تصریح کرد: این طرح در رشته طناب زنی به صورت مجازی با حضور بیش از هزار شرکت کننده عمومی برگزار شد که بیشتر شرکت کننده خانم و رده سنی جوانان بودند.

 

 

شهرستان شیروان دارای ۳۲ باب اماکن ورزشی و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته است.

 

 

کد خبر 1179478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha