امام صادق (ع) فرمانده جبهه جهانی جنگ فرهنگی و جنگ نرم علیه جبهه کفر/آبروی مجلس این است که همه متشرع و انقلابی باشند

حجت الاسلام صدیقی از امام صادق (ع) به عنوان رئیس علمای عالم و فرمانده جبهه جهانی جنگ فرهنگی، علمی، معنوی و جنگ نرم علیه جبهه کفر، شرک، الحاد، نفاق و ظلم؛ وجود مقدس مبین الحقایق، کشاف الدقائق و امام به حق ناطق یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۶ خرداد) در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به شهادت حضرت امام صادق (ع) و بیان اینکه تقوا منشأ همه خیرات دنیوی و اخروی و کلید باز کردن همه در‌های بسته است، گفت: خطبه اول به شهادت جانگداز رئیس علمای عالم و فرمانده جبهه جهانی جنگ فرهنگی، علمی، معنوی و جنگ نرم علیه جبهه کفر، شرک، الحاد، نفاق و ظلم؛ وجود مقدس مبین الحقایق، کشاف الدقائق و امام به حق ناطق حضرت جعفر صادق (ع) اختصاص دارد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با همه مطالبی که طی قرن‌ها در حوزه‌های علمیه راجع به آثار امام صادق مطرح شده، هنوز قطره‌ای از دریای علم ایشان و نور ایشان به ما رسیده است، گفت: امیدواریم خداوند متعال به برکت این انقلاب درهای جدیدی از علومی که تاکنون از فرمایشات امام صادق باز نشده، باز شود و جهان متحول شود تا آن دو جزء علمی که پیش از ظهور امام زمان (ع) که در حد استعداد بشر است و می‌تواند به دست بیاورد کامل شده و ۲۵ جزء دیگر با تشریف فرمایی حضرت حجت بن الحسن (ع) تکمیل شود.

 

وی با اشاره به سوم خرداد و فتح خرمشهر اظهار داشت: این اتفاق جزو معجزات انقلاب، معجزه ایثار و شهادت طلبی است در واقع، صبر و مقاومت، ایمان، توکل و توسل، همدلی و ولایت‌پذیری باعث شد شهری که ۵۷۵ روز در اختیار دشمن قدار مورد حمایت شرق و غرب بود و آن ها با آخرین استحکامات نظامی آنجا را به صورت یک دژ نفوذ ناپذیر درآورده بودند، آزاد شود.

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه مقاومت، صبر، ایثار و عشق به شهادت زیر پرچم ولایت که این نوع چیز‌ها زیر پرچم ولایت حاصل می‌شوند، عوامل اصلی این ماجرا بودند، گفت: چرا که اتصال ولی با عالم بالا و آنچه که از آنجا دریافت کرده و در وجود جوانان تزریق می‌کند. خداوند متعال این آبرو و عزت را برای ملت ما در تاریخ آفرینش ثبت کرد و امام (ره) نیز آن را به خدا منصوب کرد و گفتند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

خطیب موقت نماز تهران با بیان اینکه امام (ره) غرور نداشت و به آن مبتلا نمی‌شد و در اوج پیروزی‌ها همه چیز را از آن خداوند می‌دانست، افزود: امروز هم خرمشهر‌های ما یعنی در مرحله اقتصاد، فرهنگ و سایر وجود دارند. توجه داشته باشیم مردمی که توانستند دژهای نفوذناپذیر را در زمان جنگ از بین ببرند، در مسئله اقتصاد نیز با همان ولایتمداری، ایثار، وحدت کلمه و همدلی و همراهی با دولت باعث گشایش‌های موجب آرامش بیشتر ملت می‎‌شود.

 

آیت الله صدیقی با اشاره به چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول نیز اظهار داشت: صدامیان بیش از ۲۰۰ موشک راهی این شهر کردند. اما امام جمعه فقید و ملت رشید و قهرمان دزفول شهر را ترک نکردند، این ها جلوه هایی است از مقدمات ظهور حضرت امام زمان (ره) که غیر از آن نیز حق این ملت نیست.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حضور نمایندگان مجلس در محضر مقام معظم رهبری عنوان کرد: توقع داریم که نمایندگان مجلس رهنمودهای مقام معظم رهبری برای انقلابی ماندن مجلس را جدی بگیرند. ساده زیستی، مردمی بودن، رعایت کردن اولویت‌ها از جمله مسائلی بود که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: ایشان فرمودند مجلس باید از تصویب قوانینی که قابلیت اجرا ندارند، پرهیز کنند. بنده اطلاع دارم هنگامی که آیت الله صافی دبیر شورای نگهبان بود با برخی از نمایندگان صحبت می‌کردند و می‌گفتند که قوانینی را در مجلس تصویب نکنید که در شورای نگهبان رد شود.

 

وی با بیان اینکه آبروی مجلس این است که همه متشرع و انقلابی باشند، گفت: انقلابی بدون تدین، انقلابی نمی‌شود. انقلابی به معنای متدین و متعبد بودن است. همچنین همراهی قوا با یکدیگر مسئله‌ای مهم است. رهبری فرمودند که نمایندگان نباید از تریبون مجلس سوءاستفاده کنند و نباید فریاد بزنند و عصبانی شوند. همچنین نباید آبروی اشخاص را ببرند و به کسی اهانت کنند. همچنین مسائل اثبات نشده را نباید مطرح کنند. یکی از بلا‌های مضر فضای مجازی همین است که مسائل اثبات نشده مطرح می‌شود که امیدواریم مدیریتی در این زمینه اعمال شود تا آبرو و امنیت مردم و رهاورد‌های شهدا محفوظ بماند.

 

وی با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی قانونی بوده که باید دولت قبل اجرا می کرد و از اجرای آن سر باز زده است، تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی یک امتحان الهی برای مردم، مسئولان، نمایندگان مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و برای همه مردمی است که چهل و سه سال قربانی دادند و هنوز هم قربانی می دهند و بوی شهادت هر روز در نقطه‌ای به مشام می‌رسد. دولت نمی‌خواهد قانون‌شکن باشد و به حکم قانون، ارز ترجیحی را حذف کرده است و توزیع عادلانه جز از این طریق شدنی نیست.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها گفت: مساله حذف ارز ترجیحی یک امتحان الهی برای مردم و مسئولینی است که ۴۳ سال قربانی دادند و هنوز نیز قربانی می‌دهند و خون شهیدان‌شان هنوز خشک نشده همان طور که شاهد بودیم پریروز نیز مردم برای بدرقه شهید عزیزمان حضور چشم‌گیر و دشمن کور کنی داشتند. ما برای خون‌ها با دنیا معامله نمی‌کنیم و یک تار موی این شهیدان را به زندگی اشرافی نمی‌دهیم.

 

وی با بیان اینکه موضوع حذف ارز ترجیحی قانون بوده اما دولت قبل اجرا نکرده است، گفت: این دولت قانون شکن نیست و به دستور مجلس ارز ترجیحی را حذف کرده است. زیرا توزیع عادلانه جز با حذف آن ممکن نمی‌شود. در سالهای پیش با ارز ترجیحی خوراک سگها و لوازم آرایشی آورده می‌شد و اختصاص این ارز پول‌دارها را پولدارتر و ضعیف‌ها را ضعیف‌تر می‌کرد.

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه امروز گرانی هست و درست است که گرانی مشکلات زیادی را به بار می‌آورد اما این گرانی امتحان است و نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود، افزود: اگر کسی راهی بلد است ارائه کند. من با شناختی که از آیت‌الله رئیسی دارم می‌دانم ایشان با همه وجود در خدمت مردم است و برای جلوگیری از شکاف طبقاتی بیشتر و توزیع عادلانه یارانه برنامه دارد.

 

وی با بیان این که گرانی در تمام دنیا معلول اموری است و تنها به مدیریت داخلی مربوط نمی‌شود، گفت: حذف ارز ترجیحی قدم بسیار مهمی بوده که تاکنون در انقلاب برداشته نشده و شجاعتی است که چون قبلی‌ها می‌خواستند خوشنام بمانند آن را انجام ندادند. باید بدانیم مقام معظم رهبری آرزده است و خون جگر می‌خورد اما دولت، دولتی است که از خود شماست و هیچ کدام از پیروزی‌های ما بدون مشارکت مردم  و حضور در زیر پرچم ولایت ممکن نمی‌شود.

 

مریم خطیبی

کد خبر 1179518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha