فساد گسترده در ساخت ساختمان متروپل آبادان وجود دارد

مخبر به وجود فساد گسترده در احداث ساختمان متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: اکنون ابعاد مختلف آن در حال رونمایی است و قطعا به سرعت به این پرونده رسیدگی خواهد شد و این رسیدگی باید به نحوی باشد که در کل کشور دیگر شاهد چنین موارد و حوادثی نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد مخبر» ظهر امروز (جمعه ۶ خرداد) در جمع خبرنگاران، ضمن عرض تسلیت به همه مردم آبادان و خانواده های داغدار اظهار کرد: از لحظه وقوع این حادثه شخص رئیس جمهور که خارج از کشور بودند، به محض اطلاع با خلاصه کردن سفر خود به سرعت به کشور بازگشتند و در حین سفر به صورت مرتب برای بسیج کلیه امکانات برای این موضوع در تماس بودند.

 

معاون اول رئیس جمهور افزود: در این بین وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان هلال احمر، رئیس سازمان نظام مهندسی و سایر مسئولان مرتبط کشوری برای این موضوع در آبادان حضور دارند.

 

وی با اشاره به حضور استاندار خوزستان در این حادثه پس از ۴۵ دقیقه تصریح کرد: استاندار همچنان در حال رسیدگی کامل به این موضوع هستند و امیدواریم بتوانیم این کار سخت و پیچیده و زمان بر را به پایان برسانیم، به ویژه وقتی جان انسان ها مطرح باشد نمی شود بی محابا عمل کرد و باید کار آوار برداری به دقت انجام پذیرد.

 

مخبر به وجود فساد گسترده در احداث ساختمان متروپل آبادان میان سازنده و مالک و دستگاه هایی که به این برج مجوز ساخت دادند، اشاره کرد و ادامه داد: اکنون ابعاد مختلف آن در حال رونمایی است و قطعا به سرعت به این پرونده رسیدگی خواهد شد و این رسیدگی باید به نحوی باشد که در کل کشور دیگر شاهد چنین موارد و حوادثی نباشیم.

 

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص حادثه دلخراش متروپل عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز از ابتدا پیگیر این موضوع بوده اند و دیشب بصورت علنی اعلام کردند.

 

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: طبق گزارشات رسیده در آبادان و خرمشهر از همین سازنده سازه های دیگری نیز وجود دارد که محل خطر است و باید به آنها رسیدگی شود.

 

وی از برخورد جدی و قاطع با مقصرین این حادثه خبر داد و تاکید کرد: با کلیه عاملین این‌ حادثه چه مقصر باشند چه قاصر باید به‌جد با آنها برخورد خواهد شد و اینکه کسی بخواهد از طریق مال نامشروع جان مردم را به بازی بگیرد به هیچ عنوان برای ما پذیرفته نیست.

 

مخبر بیان کرد: دولت در این حادثه دو مطلب را دنبال می‌کند، اول جمع کردن سریع این‌ حادثه و دوم رسیدگی به خانواده های آسیب دیده است؛ هرخانه ای که نیاز است برای راحت تر شدن آوار برداری تخریب شود دولت حتما جبران می‌کند.

 

وی با تقدیر و تشکر از صبر و همکاری کلیه شهروندان آبادانی خاطر نشان کرد: خواهش من این است که مردم ولای مدار آبادان با امدادگران همکاری لازم و بیشتر را داشته باشند تا آواربرداری سریعتر انجام شود.

 

معاون اول رئیس جمهور دولت را همیشه مدیون مردم دانست و یاد آور شد: مردم آبادان و خرمشهر به خوبی این مهم را در این حادثه نشان دادند.

 

کد خبر 1179567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha