اصلاح اقتصاد در گرو برنامه ریزی صحیح و اشتغال زایی است/ گرانی مردم را زجر می‌دهد

آیت الله شعبانی موثقی گفت: گرانی‌ها آزاردهنده است و دولت باید مراقبت کند که قیمت سایر موارد گران نشود، اما اسراف و تجمل گرایی هم سبب گرانی و مشکلات اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: اسلام به رفاه اقتصادی توجه دارد و سیاست‌های اقتصادی باید طوری باشد که گرانی کنترل شود زیرا با دستور دادن کاری از پیش نمی‌رود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اقتصاد نباید متزلزل باشد، گفت: گرانی ماهیانه و هفتگی و نوسانات بازار، مردم را زجر می‌دهد و بی اعتماد می‌کند.
آیت الله شعبانی تصریح کرد: بر اساس حدیث وارده از امام معصوم(ه)، برقراری امنیت و عدالت و فراوانی کالا سه نیاز اصلی جامعه است تا مردم آرامش داشته باشند.
وی اعلام کرد: بخشی از راهکارهای اصلاح مشکلات اقتصادی به دولت و بخشی به مردم بر می گردد و رونق اشتغال و داشتن برنامه اقتصادی منسجم هم مؤثر دارد وگرنه تذکر روحانیت به مسئولان کاری از پیش نمی‌برد.
امام جمعه افزود: گرانی‌ها آزاردهنده است و دولت باید مراقبت کند که قیمت سایر موارد گران نشود، اما اسراف و تجمل گرایی هم سبب گرانی و مشکلات اقتصادی می‌شود. 
آیت الله شعبانی خاطر نشان کرد: داشتن انصاف، آینده نگری و برنامه اقتصادی و تدبیر و تلاش برای کسب رزق حلال از دیگر راه‌های بهبود وضعیت معیشت است.
وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: جدا سازی مسائل اصلی از فرعی اقتصاد، نظارت بر فضای مجازی، و توجه به مسائل فرهنگی سه دغدغه مهمی است که باید مورد توجه مسدولان باشد.
امام جمعه همدان با اشاره به حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان هم تصریح کرد: با افرادی که نکات ایمنی را در ساخت و ساز نکرده و مافیایی که جان مردم را به خطر می‌اندازند باید برخورد کرد.
 

 

کد خبر 1179578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha