پایه و اساس ورزش قهرمانی، مدارس و آموزش و پرورش است

فتحی، مدارس و آموزش و پرورش را پایه و اساس ورزش قهرمانی دانست و گفت: با ایجاد ۴۲ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای دانش‌آموزان بیشتری در عرصه ورزش معرفی و شاهد قهرمانی آنان در میادین مختلف ورزشی باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محسن فتحی نماینده مردم شریف شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، ظهر جمعه ششم خرداد ماه در آیین استانی کلنگ زنی طرح شهید سلیمانی و ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای که در هنرستان شهید نمکی سنندج برگزار شد، با تشکر از آموزش و پرورش استان به جهت برنامه ریزی جهت ایجاد 42 فضای ورزشی درون مدرسه ای در اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا و غیر حضوری شدن آموزش، ما شاهد افزایش وزن و چاقی دانش‌آموزان به جهت عدم تحرک و تعطیلی مدارس بودیم.

 

 

وی افزود: در این راستا یکی از وظایف آموزش و پرورش، تربیت و زمینه سازی برای افزایش سرانه ورزشی به منظوربرخوردای دانش آموزان از سلامت جسم و سلامت روح و روان آنان است.

 

 

فتحی حوزه ورزش آموزش و پرورش کردستان را یکی از حوزه‌های موفق این مجموعه عنوان کرد و با بیان اینکه به لطف برنامه محوری، ورزش دانش‌آموزی کردستان یکی از 10 استان برتر کشور است، اظهار کرد: خیلی از قهرمانان مطرح ورزشی از مدارس رشد نموده و وارد عرصه‌های قهرمانی می‌شوند و پایه و اساس ورزش قهرمانی مدارس و آموزش و پرورش است که امیداوریم با ایجاد این 42 فضای ورزشی درون مدرسه ای دانش آموزان بیشتری در عرصه ورزش معرفی و شاهد قهرمانی آنان در میادین مختلف ورزشی باشیم.

 

 

وی ابراز امیدواری کرد که این فضاهای ورزشی درون مدرسه ای در سریع ترین زمان آماده و به نتیجه برسد.

 

 

نماینده مردم شریف شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تمهید مقدمات صورت گرفته در سطح استان برای سفر آتی ریاست محترم جمهوری اسلامی به کردستان و پیگیری‌های مجدانه برای اخذ منابع مالی از محل مصوبات این سفر، این دستاوردها را حاصل عنایت دولت محترم و تلاش‌های تیم مدیریتی و بخشی نیز همراهی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

 

 

وی وضعیت استان در اختصاص منابع مالی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری به نسبت سایر استانهای مشابه را دو برابر عنوان و تصریح کرد: این مهم میسر نمی‌شد مگر با تلاش‌های شبانه‌روزی تیم مدیریتی استان، که به عنوان نماینده مردم از تلاش‌های صورت گرفته تقدیر و تشکر می‌شود.    

کد خبر 1179604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha