اقدامات منطقه آزاد اروند در عملیات آواربرداری و امدادرسانی حادثه متروپل آبادان

اسکندری با تشریح اقدامات منطقه آزاد اروند در عملیات آواربرداری و امدادرسانی حادثه متروپل آبادان گفت: خدمات رسانی این سازمان تا پایان عملیات آواربرداری و امداد و نجات ادامه خواهد داشت.

«محمدرضا اسکندری» ظهر امروز (جمعه ۶ خرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تسلیت به مردم آبادان و خانواده های جانباختگان حادثه دلخراش ساختمان متروپل، با اشاره به اقدامات پشتیبانی سازمان منطقه آزاد اروند از نیروهای عملیاتی و امدادی این سانحه اظهار کرد: با توجه به ریزش این ساختمان و از لحظه حضور تیم ها و گروه های عملیاتی در راس همه دستگاه منطقه آزاد در کنار نیروهای امدادی قرار گرفت.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی و فنی این منطقه در محل حادثه مستقر هستند افزود: علاوه بر این نیز در اجرا هم منطقه آزاد حضور مستمر و مداوم دارد، به طوری‌که چیلرهایی که در این ساختمان تهویه شده بود با کمک نیروهای پالایشگاه و نیروهای فنی سازمان منطقه آزاد اروند از محل حادثه خارج شدند.

 

وی همچنین با اشاره به اقدامات مدیریت زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد اروند در حادثه ساختمان متروپل تصریح کرد: نصب سه دوربین ثابت با کیفیت بالا در زوایای مختلف ساختمان به صورت ۲۴ ساعته جهت ارتباط در مسجد حضرت قائم ویژه جلسات مسئولان، ایجاد ارتباط تصویری با مرکز فرماندهی عملیات پاسخ به بحران مستقر در بانک تجارت خیابان امیرکبیر، ارائه تصاویر سه بعدی و تصاویر ضبط شده هلی شات به وزیر کشور و فرماندهان عملیاتی، ارائه خدمات فنی به کارشناسان سازمان مستقر در مسجد حضرت قائم، ایجاد شبکه مشترک با نصب سوئیچ اختصاصی سازمان با سایر نیروهای نظامی و انتظامی جهت استفاده از دوربین های سازمان و سایر مجموعه های مستقر، ارائه خدمات فنی در دفتر مرکز فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شامل شبکه، اینترنت و ارتباط زنده تصویری و انتقال تجهیزات لازم شامل رایانه رومیزی، لپتاپ، پرینتر، اسکنر، تلویزیون، دوربین و مودم اینترنت به محل جلسات از درگر اقدامات این سازمان در حادثه متروپل آبادان است.

 

اسکندری از پشتیبانی و تدارک منطقه آزاد اروند و پالایشگاه به صورت کامل در سانحه متروپل آبادان خبر داد و اضافه کرد: بخش‌های عمومی و تخصصی سازمان منطقه آزاد اروند مطابق با اعلام نیاز فرماندهی عملیات متروپل، به ارائه پشتیبانی‌های فنی و خدماتی پرداختند؛ تشکیل ستاد پشتیبانی سازمان در نزدیک‌ترین مسجد به محل حادثه (مسجد آیت‌الله قائمی) و تجهیز این مرکز به امکانات فنی و خدماتی نظیر امکانات اسکان نیروهای امدادی، اتاق وضعیت ستاد مدیریت بحران به همراه بسترسازی مانیتورینگ لحظه‌ای وضعیت ساختمان همچنین ارائه خدمات تغذیه و استقرار عوامل خدماتی احتیاط نخستین اقدام این سازمان بود.

 

وی ابراز کرد: معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با استفاده از عوامل مهندسی خود در نخستین ساعات بروز حادثه و با توجه به شرایط بحرانی ساختمان، در سه نقطه مشرف بر زوایای ساختمان مستقر کرده و با استفاده از دوربین‌های توتال استیشن به رصد لحظه‌ای وضعیت تغییرات نقاط بحرانی ساختمان همچنین لرزش‌های آن پرداخته است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از استقرار ۱۰۰ نیروی خدماتی به‌صورت شیفت‌بندی و شبانه روزی در محل ستاد پشتیبانی این سازمان، خبر داد و بیان کرد: استقرار ۵۵ نفر از عوامل ایمنی و آتش‌‌نشانی در شیفت‌های ۱۲ نفره، تأمین و استقرار یک دستگاه خودرو پیشران، ۹ دستگاه خودرو آتش‌نشانی حامل تجهیزات به‌صورت شبانه‌روزی به همراه یک دستگاه خودروی اطفاء حریق، یک دستگاه تانکر پشتیبان جهت آبرسانی و استقرار ۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین به‌ صورت شبانه‌روزی و ۳۰ دستگاه خودروی مینی بوس و سواری متناسب با نیاز ستاد، خرید آهن آلات و تجهیزات مورد نیاز ایمنی از جمله کلاه، دستکش، لباس، ماسک، کاور، چراغ قوه، فرغون و ... از دیگر خدمات فنی و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد اروند در این عملیات به‌شمار می‌آید.

 

وی با اشاره به اینکه چهار دستگاه کمپرسی و یک دستگاه بیل‌ مکانیکی نیز از ابتدای بروز حادثه به محل اعزام و استقرار یافته‌اند تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد اروند علاوه‌ بر این موارد همچنین از ابتدای بروز حادثه روزانه در هر وعده چهار هزار و ۵۰۰ پرس غذا که تاکنون به حدود ۳۰۰ هزار پرس شده در قالب ۲ وعده نهار و شام برای نیروهای امدادی مستقر در محل تأمین و توزیع کرده و ۱۰ هزار میان وعده از جمله رورانه توزیع ۴ هزار آبمیوه و بیش از ۲۰ هزار بطری آب‌معدنی نیز در این زمینه توزیع شده است.

 

اسکندری به عیادت مصدومان حادثه متروپل آبادان اشاره کرد و ادامه داد: این وظیفه را بر عهده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان سپره شده که علاوه بر آن نیز با خانواده فوتی‌های این حادثه دیدار کرده است.

 

وی اذعان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند علی‌رغم اینکه از مسئولیت مستقیمی در میدان عملیات متروپل برخوردار نیست اما متناسب با مسئولیت‌های اجتماعی و اعلام نیازها از سوی ستاد مدیریت بحران شهرستان آبادان، از عملیات امدادرسانی و آواربرداری متروپل پشتیبانی همه جانبه داشته است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: این سازمان با تمام ظرفیت از لحاظ فنی پشتیبانی و لجستیکی وارد عرصه خدمات رسانی و عملیات اجرایی مراحل آواربرداری و امدادرسانی شده است.

 

وی از حضور بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل منطقه آزاد اروند در زمینه پشتیبانی و امدادرسانی در حادثه متروپل آبادان خبر داد و یاد آور شد: پشتیبانی و خدمات رسانی این سازمان تا پایان عملیات آواربرداری و امداد و نجات ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 1179611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha