بیماری های قلبی عروقی نخستین علت مرگ و میر در کشور است

متخصص قلب و عروق گفت: بیماری های قلبی عروقی نخستین علت مرگ و میر در کشور است که متاسفانه بروز این بیماری از سنین سالمندی به سنین میانسالی و جوانی هم کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همایش روز جهانی فشارخون با حضور بیماران دیابتی و فشار خونی به همت شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل و با همکاری خانه بهداشت یزدل در پایگاه سجادیه روستای یزدل از توابع این شهرستان برگزار شد.

 

متخصص قلب و عروق در این مراسم گفت: بیماری های قلبی عروقی نخستین علت مرگ و میر در کشور است که متاسفانه بروز این بیماری از سنین سالمندی به سنین میانسالی و جوانی هم کشیده شده است.

 

دکتر سودایی با اشاره به اینکه فشار خون بالا عامل اصلی بیماری های قلبی-عروقی، کلیوی، سکته مغزی و اختلالات چشمی محسوب می شود، تصریح کرد: مصرف دخانیات و الکل، مصرف نمک، چاقی و کم تحرکی از ریز فاکتورهای ابتلا به فشار خون است.

 

وی در ادامه افزود: تغییر سبک زندگی و اصلاح رژیم غذایی و گنجاندن غلات، میوه، سبزیجات و محصولات لبنی کم چرب در برنامه غذایی، حذف نمکدان از سفره و انجام ورزش روزانه و منظم به مدت 30 تا 60 دقیقه در کنترل فشار خون موثر است.

 

این متخصص قلب و عروق همچنین بیان کرد: یکی از موانع مهم در کنترل موثر فشار خون بالا، بی اطلاعی افراد از بالا بودن میزان فشار خونشان است، از این رو توصیه می شود همه افراد میزان فشار خون خود را کنترل کنند تا کمتر شاهد عوارض و مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا باشیم.

 

در پایان این مراسم با حضور مدیریت مرکز جوادالائمه از بهورزان خانه بهداشت یزدل تقدیر شد. سنجش و اندازه گیری فشارخون فراگیران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

کد خبر 1179659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha