حمله به مساجد مغایر با قوانین بین المللی بشردوستانه است

دبیرکل سازمان ملل، حملات اخیر در پایتخت افغانستان و شهر شمالی مزارشریف را محکوم و تاکید کرد که حملات علیه غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی از جمله مساجد بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه به شدت ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «radio.gov.pk ، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، حملات اخیر در کابل ، پایتخت افغانستان و شهر شمالی مزارشریف را محکوم کرد.

«استفان دوژاریک» ، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: حملات علیه غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی از جمله مساجد بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه به شدت ممنوع است.

دبیر کل سازمان ملل متحد مجددا از همه طرف‌ها در افغانستان درخواست کرد تا از حمایت غیرنظامیان از جمله اقلیت‌های قومی و مذهبی و همچنین حق آنها برای انجام آزادانه مناسک دینی و مذهبی خود اطمینان حاصل کنند.

در روز پنج شنبه سلسله‌ای از انفجارها در شهر مزار شریف در شمال افغانستان و کابل ،پایتخت این کشور شمار زیادی کشته و زخمی بر جای گذاشت.

 در حمله کابل نمازگزاران در مسجد جامع «حضرت زکریا» هدف قرار گرفتند.

در انفجارهای مزار شریف نیز غیرنظامیان در مینی‌بوس‌ها هدف قرار گرفتند. مقام‌های طالبان در مزار شریف گفته اند که بمب‌ها در سه مینی‌بوس جاسازی شده بودند.

در ماه‌های گذشته در افغانستان بیش از ۱۰۰ نفر در حملات به مساجد و اقلیت‌های دینی کشته شدند که مسئولیت اکثر این حملات را داعش به عهده گرفته است.

کد خبر 1179695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha