۸۹۷ ميليارد تومان وام اشتغال به مددجويان بهزيستی استان اختصاص یافت

محدث با بیان اینکه ۸۹۷ ميليارد تومان وام ارزان‌ قيمت به اشتغال مددجويان بهزيستي خراسان رضوي اختصاص يافت، گفت: اعتبارات اشتغال بهزيستي خراسان رضوي از محل تبصره ۱۶ بودجه سالانه، در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حميده محدث» در جمع خبرنگاران گفت: سهميه‌ای كه براي اشتغال در خراسان رضوي در نظر گرفته شده ۸ هزار و ۹۷۰ نفر است كه معنا و مفهوم آن اين است كه به ازاي هر مددجو يكصد ميليون تومان وام بانكي ارزان قیمت در نظر گرفته شده است.

 

معاون اشتغال و مشاركت‌ هاي مردمی بهزيستی خراسان رضوی با بيان اينكه تا کنون شش بانك تخصیص اعتبارات خود را به بهزیستی اعلام کرده اند گفت: اميدواريم سایر بانك‌هاي عامل هر چه زودتر، تخصيص‌هاي خود در اين بخش‌ها را به ما اعلام كنند تا مددجويان پشت نوبت تسهيلات اشتغال را به سمت اشتغال پايدار هدايت نماييم.

 

محدث با بيان اينكه در سال ۱۴۰۰ موفق به جذب بیش از ۹۰ درصد اعتبارات اشتغال شديم گفت: با وجود اينكه همه‌ي اعتبارات اين حوزه محقق نشد، لكن با كمك خيرين و همچنين ساير سرفصل‌هاي اعتباري مانند مشوق‌هاي بيمه‌اي و جبران‌كارآيي، توانستیم بيش از سهميه‌ي تعیین شده ابلاغي، اشتغال‌ها را ايجاد و تثبيت كنيم.

 

وی تأكيد كرد: بخش كارفرمايي، همچنان اولويت بهزيستي است و كارفرماياني كه بتوانند ۲۰ مددجو را مشغول كار كنند تا سقف ۲ ميليارد تومان تسهيلات كم‌بهره دريافت مي‌‌كنند.

 

معاون اشتغال و مشاركت‌ های مردمی بهزيستی خراسان رضوی گفت: بانك‌هاي کشاورزی با ۸ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان، توسعه تعاون با ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان، اقتصاد نوین با یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، پارسیان با ۵ میلیارد تومان، مسکن با ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان و رسالت با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، بانك‌هاي عاملی هستند که تخصیص خود را به بهزیستی اعلام کرده‌اند.

 

محدث با بیان اینکه تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی نسبت به سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته يادآور شد: خراسان رضوی هم از جهت میزان اعتبارات و هم از لحاظ سهمیه اشتغال، همیشه در بین استان‌های کشور جایگاه اول را داشته است.

 

وي خاطر نشان كرد: براي ايجاد تعهد و دلسوزي مددجويان در اشتغال خودشان، برخي اقدامات تشويقي و ترغيبي از سوي كارشناسان اشتغال شهرستان‌ها انجام مي‌شود تا در صورت امكان، مددجو و خانواده‌اش، مقداري آورده به شكل زمين، امكانات فني، محل اشتغال و مانند اينها را تأمين كنند.

 

معاون اشتغال و مشاركت‌ های مردمی بهزيستی خراسان رضوی گفت: حرفه‌آموزي، ارائه‌ي مجوز از نهادهاي متولي رسته‌هاي مختلف شغلي، آماده‌سازي شغلي در مؤسسات همكار بهزيستي و آماده‌سازي و مشاوره رواني اجتماعي براي اشتغال در محيط‌هاي كارفرمايي، از جمله خدمات ديگري است كه براي اشتغال به مددجويان عزيزمان ارائه مي‌شود.

 

محدث گفت: از کل ۸۹۷ میلیارد تومان اعتبار اشتغال امسال تا کنون ۲۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است و این تسهیلات، ارزان قیمت است و مهلت بازپرداخت آن ۷ سال می‌باشد.

کد خبر 1179789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha