نگرش درست به میراث فرهنگی کاشان، مولد و زمینه ساز ثروت ملی است

نماینده ویژه مجلس شورای اسلامی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل گفت: نگرش و عملکرد درست مردم و مسئولان به میراث فرهنگی شهر کاشان، مولد و زمینه ساز تولید ثروت ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، جواد نائینی در جلسه شورای اداری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: نگرش و عملکرد درست مردم و مسئولان به میراث فرهنگی شهر کاشان، مولد و زمینه ساز تولید ثروت ملی است.

 

نماینده ویژه رئیس مجلس در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل افزود: میراث فرهنگی و تاریخی یک ثروت و ذخیره ملی است و باید کاری کنیم که مردم این میراث را به عنوان ثروت ملی بدانند و با آموزش و فرهنگ‌سازی به آن ها بیاموزیم که چگونه از راه حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی، این ثروت عظیم برای شهر باقی بماند.


نائینی ضمن تأکید بر لزوم پاسخگویی مسئولان به‌ مطالبات مردم جهت رفع مشکلاتی که با حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی مرتبط است، ادامه داد: زمانی که مردم پاسخ مشکلات خود را نمی‌گیرند، انتظار نداشته باشیم که دوستدار میراث فرهنگی باشند. چراکه بعضا، ضوابط و مقررات سخت‌گیرانه، افکار را به سمت تخریب هدایت می‌کند.

 

شهرستان کاشان بیش از دو هزار اثر ارزشمند تاریخی دارد که ۳۳۵ اثر در فهرست آثار ملی و سه اثر آن، شامل یک اثر تاریخی و دو اثر میراث ناملموس تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است./

کد خبر 1179794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha