کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ادارات کردستان الزامی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: براساس ماده ۲ مصوبه هیات وزیران و با هدف ایجاد تعادل بین تولید برق و تقاضا برای مصرف، ضروریست ادارات استان مصرف برق خود را از ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش دهند.

هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: افزایش دمای هوا همزمان با آغاز فصل تابستان، باعث افزایش چشمگیر میزان مصرف برق در استان می شود که با توجه به محدودیت منابع انرژی، برای پیشگیری از خاموشی برق، مدیریت مصرف برق ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه ساخت نیروگاه های تولید برق زمان بر و هزینه بردار است لذا اتخاذ تصمیمات مناسب، بهترین راه مدیریت بهینه مصرف برق جهت کاهش مصرف توسط  مشترکین پرمصرف و ایجاد تعادل بین تولید و تقاضا در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان است.

 

لهونیان اظهار داشت: براساس ماده ۲ مصوبه هیات وزیران که در اردیبهشت ماه امسال به تصویب رسید، تابستان امسال کل دستگاه های اجرایی، بانک ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی وسامانه های سرمایشی غیرضروری، اقدام کنند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان  با تاکید بر اینکه این بخشنامه به منظور جلوگیری از اعمال خاموشی در بخش های خانگی و سایر مراکز حیاتی و مهم ابلاغ شده است، افزود: بر اساس این مصوبه در صورت عدم رعایت سقف مجاز مصرف توسط دستگاه های مشمول، با اخطار قبلی، نسبت به قطع برق مشترکان بد مصرف اقدام خواهد شد.

 

وی افزود: در اجرای این طرح شرکت‌های توزیع برق موظف شده‌اند که بر اجرای دقیق این مصوبه نظارت کنند تا شاهد صرفه‌جویی ادارات در مصرف برق باشیم و در این خصوص سازوکارها و تدابیر لازم در سطح استان فراهم شده است.

 

لهونیان با تاکید بر اینکه در صورت عدم تعادل بین تولید و میزان تقاضا توسط مشترکین به ناچار بخش های حیاتی و مهم استان با خاموشی برق مواجه می شوند، افزود: مشترکان می‌توانند با انجام دادن راهکارهای ساده مدیریت مصرف از قبیل عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۳ تا ۱۷و از ساعت ۱۹ تا۲۳ نسبت به کاهش مصرف برق و حفظ پایداری شبکه سراسری برق اقدام نمایند.

 

وی با تاکید بر اینکه در پیک تابستان بیش از هر زمان دیگری نیازمند کمک و همیاری مشترکین و ادارات جهت کاهش مصرف برق در استان هستیم، افزود: این اقدامات به منظور تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان خانگی و تداوم روند تولید است و به همین دلیل، ضروریست ادارات پس از پایان ساعات کاری ، نسبت به خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی های غیرضروری اقدام کنند.

 

لهونیان همچنین در پایان به ارائه راهکارهای کاهش مصرف برق درادارات درفصل پیک مصرف اشاره کرد واظهارداشت: ادارات با بهره گیری ازنورطبیعی، عدم استفاده ازچراغ ها ولامپ های پرمصرف وهمچنین رنگ آمیزی محیط اداری بارنگ روشن، نصب تایمر برروی برخی ازوسایل برقی، استفاده ازسیستم هوشمندروشنایی، استفاده ازسیستم های جدید درموتورخانه وکولرهای کم مصرف برق و همچنین بکارگیری مولدهای تامین برق(ژنراتور) در ساعت پیک مصرف می توانند به کاهش مصرف برق کمک قابل توجهی نماید.

کد خبر 1179812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha