حمایـت ارشاد همدان از کتاب و پایان‌نامه‌های دانشـگاهی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از طرح حمایت از کتاب و پایان‌نامه‌های دانشـگاهی توسط اداره کل خبر داد و گفت: با هدف پیشگیری ،کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارتهای زندگی این طرح اجرا می شود.

«مسعود ویژه» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارتهای زندگی در نظر دارد از کتاب و پایان نامه های دانشگاهی مرتبط با این حوزه حمایت کند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود:  آثار ارائه شده باید در قالب یکی از موضوعات طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله: جمعیت و فرزند آوری، حجاب و عفاف، اعتیاد،  بیکاری، حاشیه نشینی، وجدان کاری، طلاق  و فضای مجازی باشد.


وی ضمن دعوت از ناشران، پژوهشگران، محققان، مؤلفان، مترجمان و مصححان استان برای شرکت در این طرح، گفت: علاقمندان حداکثر تا تاریخ  20  خرداد ماه فرصت دارند یک نسخه از کتاب یا پایان نامه با موضوعات مذکور را برای داوری، به معاونت امور فرهنگی و رسانه ای ـ واحد نشر کتاب اداره کل ارسال نمایند.

 

وی ادامه داد: امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت کودکان و نوجوانان را با خطر مواجه ساخته است و موضوع آسیب های اجتماعی و روشهای مقابله با آن از موضوعات با اهمیت می باشد که برای حل آن نیازمند همکاری مستقیم خانواده ها و متولیان امور اجتماعی و ذیربط در حل آسیب های اجتماعی می باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: خانواده جامعه ای کوچک و جامعه نیز خانواده ای بزرگ است و هرگاه خانواده ها سالم باشند این امر در تامین سلامت جامعه نیز نقش اساسی دارد و بهترین کانون برای تربیت و پرورش انسان خانواده است.

 

ویژه بیان کرد:  رعایت برنامه های اسلامی، احکام الهی و امور دینی در خانواده ها موجب تشکیل جامعه سالم و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد زیرا اجتماع سالم از خانواده های سالم تشکیل می شود.

 

وی گفت:  تربیت دینی و دینداری در زندگی فردی و اجتماعی، مهم ترین عنصر در پیشگیری و مقابله و برخورد با انحرافات و آسیب های اجتماعی است ، در چارچوب زندگی دینی، انسانها زندگی خود را در دایره قواعد و راهبردهایی شکل می دهند که در قالب دین و از سوی خداوند به انسان ارایه شده است .

 



 

 

کد خبر 1179828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha