سهم مراقبت های پرستاری به میزان ۱۲ درصد دیده شده است

میرزا بیگی گفت: در برنامه جدید به رقم بسته ‌های خدمتی سالانه افزوده خواهد شد و در هر سال قیمت های جدید معین می شود، ضمن اینکه در رقم سرانه ها سهم مراقبت های پرستاری هم به میزان ۱۲ درصد دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد میرزا بیگی» در هفتاد و نهمین اجلاس مدیران امور پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهارداشت: پرستاران در طول ایام مبارزه با کرونا همانند رزمندگان جنگ تحمیلی خوش درخشیدند و نقش کلیدی این قشر زحمتکش بر هیچکس پوشیده نیست، معاونت پرستاری اولین و تنها معاونتی است که با ۲۱ رای موافق نظر مثبت هیئت وزیران را به همراه داشته است و سازمان نظام پرستاری نیز با ۱۹۵ رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

 

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: باید قدم اصلی به خوبی در قالب نظام سلامت و مراقبت‌های پرستاری برای مردم برداشته شود و مسئولان ارشد نظام و در راس همه آنها مقام معظم رهبری توصیه‌های بسیارمهمی بر نقش موثر و کلیدی پرستاران در سلامت جامعه داشته‌اند.

 

وی تصریح کرد: بر اهمیت نقش کلیدی و کار تخصصی پرستاران به خوبی واقف هستیم و نتایج حضور آنان در عملکرد موفق بیش از ۸۰۰ بیمارستان کشور دیده شده است، مدیران بیمارستان از ۲۴ ساعت شبانه‌روز تنها در ۸ ساعت آن به ‌صورت مشترک با نیروهای پشتیبان حضور مستقیم دارند و ۱۶ ساعت دیگر که دو سوم شبانه‌روز است توسط پرستاران مدیریت می‌شود.

 

میرزابیگی اضافه کرد: پرستاران به‌ طور شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستند و این گروه زحمتکش چیزی به نام تعطیلات پایان هفته، مناسبتی، نوروز، تاسوعا و عاشورا ندارند.

 

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با تاکید بر اینکه حوزه‌ های بهداشت، درمان، آموزش و غذا و دارو مدیریت و معاونت خاص خودشان را دارند، اما جای مدیریت و معاونت تخصصی پرستاری در سطح کشور خالی است، گفت: ما از جایگاه معاونت پرستاری در وزارتخانه حمایت ویژه می‌کنیم و در کنار آن سازمان نظام پرستاری کشور هم مکمل این معاونت بوده و در هر مجموعه در کنار هم و در مسیر رشد و تعالی حوزه پرستاری تلاش می‌کنیم تا شاهد رشد دانایی در دانشکده‌ها و رشد اثربخشی بالینی در بیمارستان‌ها باشیم.

 

وی افزود: مباحثی مانند اخلاق‌ها، صلاحیت‌ها و استانداردهای حرفه‌ای در حوزه پرستاری به‌طور جد توسط سازمان نظام پرستاری کشور دنبال می‌شود و مشابه این کار توسط معاونت مربوطه در وزارتخانه هم انجام می‌شود و هر دو مجموعه در مسیر رشد و تعالی حوزه پرستاری تلاش می‌کنند.

 

میرزا بیگی بیان کرد: در مصوبات اخیر به موضوعاتی همچون ۵۲ هزار و ۲۰۰ استخدام، تغییر وضعیت، تعرفه‌گذاری، استاندارد نیروی انسانی پرستاری توجه شده، گروه زحمتکشی که قهرمانانه در طول ایام بحران کرونا تلاش کردند و در این مسیر ۲۰۰ شهید پرستار تقدیم شد که نام و یادشان را گرامی می‌داریم.

 

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور بیان کرد: در بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تقاضای توجه ویژه داریم، موضوعی که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید داشتند و باید استاندارد بسته‌های خدمات تشخیصی و درمانی پرستاری در بیمارستان‌ها توسط وزارتخانه تدوین شود و خوشبختانه در یک سال اخیر ۲ آیین نامه به تصویب رسید و امیدواریم که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به‌خوبی اجرا شود و با رضایت‌مندی قشر زحمتکش پرستار همراه باشد.

 

وی با بیان اینکه در برنامه جدیدی که برای پرستاران لحاظ شده بسته خدمتی کاری پرستاری معادل پزشک غیرعلمی شده است، خاطرنشان کرد: اقدام صورت گرفته در این خصوص مطلوب بوده، ضمن اینکه به رقم بسته ‌های خدمتی سالانه افزوده خواهد شد و در هر سال قیمت‌های جدید معین می‌شود، ضمن اینکه در رقم سرانه‌ها سهم مراقبت‌های پرستاری هم به میزان ۱۲ درصد دیده شده است.

کد خبر 1179842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha