پرستاران در زنجیره تشخیص و درمان بیماران نقش موثری ایفا می کنند

کیانی با بیان اینکه در دانشکده‌های پرستاری و مامایی باید هنر ارتباط با بیمار، پاسخگویی و وقت گذاری به دانشجویان آموزش داده شود، گفت: پرستاران در زنجیره تشخیص و درمان بیماران نقش موثری ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد علی کیانی» در هفتاد و نهمین اجلاس مدیران امور پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی بر لزوم تقویت و آموزش پرستاری پاسخگو و اخلاق حرفه ای تاکید و اظهارداشت: ارتباط موثر با بیمار، ضمن افزایش امید، روند بهبودی را نیز افزایش می دهد، در دوران پاندمی کرونا ۳۴ نفر از مدافعان سلامت جان خود را در راه سلامتی بیماران فدا کردند که تاکنون پرونده شهادت ۱۷ نفر از این مدافعان مورد تایید قرار گرفته و پیگیری برای سایر مدافعان نیز ادامه دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پرستاران در زنجیره تشخیص و درمان بیماران نقش موثر و مهمی را ایفا می کنند، خاطر نشان کرد: باید به طور مستمر با برگزاری دوره های آموزشی ضمن تقویت علمی پرستاران و اخلاق حرفه ای، زمینه ارتباط موثر به بیماران بیش از پیش ارتقاء یابد.

 

وی با بیان اینکه حجم کار و تعداد نیروهای پرستاری در بسیاری از مراکز درمانی متناسب با یکدیگر نیست گفت: در راستای کاهش حجم کاری پرستاران و افزایش فرصت بیشتر ارتباط با بیمار، برنامه الکترونیکی شدن مراکز درمانی در این دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و بیمارستان ولایت به عنوان نخستین مرکز تمام الکترونیک نیز در این زمینه فعال شده است.

 

کیانی با بیان اینکه در دانشکده‌های پرستاری و مامایی باید هنر ارتباط با بیمار، پاسخگویی و وقت گذاری به دانشجویان آموزش داده شود و این امر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد توجه ویژه قرار گرفته است، تصریح کرد: بیمار پس از لطف خداوند، چشم امیدش به عملکرد و نحوه برخورد تیم درمانی و پرستاری است و به طور حتم نحوه ارتباط و تزریق روحیه امید به بیمار می تواند در روند بهبودی بیمار و نتایج رضایت بخش درمان تاثیر گذار باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر لزوم توجه به موضوع اخلاق حرفه ای اظهار کرد: باید بحث اخلاق حرفه ای در قالب دوره‌های باز آموزی مورد توجه قرار گیرد تا بتوان خدمات را با کیفیت بهتری به بیماران ارائه داد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس پژوهش های انجام شده، ارتباط موثر با بیمار و آموزش اصول خود مراقبتی در کاهش بستری‌های مجدد به ویژه در بیماران مزمن به شکل قابل توجهی تاثیر گذار است، اظهار کرد:با پیگیری و آموزش بیماران، ضمن کاهش نیاز به بستری مجدد بیمار، در کاهش هزینه های درمانی نیز تاثیر گذار خواهد بود.

کد خبر 1179859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha