ورود مسئولانه انجمن های «سازه» در طرح نهضت ملی مسکن

رضایی گفت: ورود مسئولانه انجمن های «سازه» در طرح نهضت ملی مسکن یک ضرورت است و ارتقای کیفیت و افزایش سرعت اجرای این طرح را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمود رضایی»، امروز (شنبه 7 خرداد) در جلسه فعالان اقتصادی استان با انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، گفت: ورود مسئولانه انجمن های «سازه» در طرح نهضت ملی مسکن یک ضرورت است و ارتقای کیفیت و افزایش سرعت اجرای این طرح را در پی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: عملکرد تخصصی این انجمن و استفاده اصولی از سازه های فولادی موجب ارتقای تکنولوژی ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن می شود.

وی اضافه کرد: در ساخت انبوه مسکن باید از تجارب و سوابق گذشته استفاده کنیم تا اشتباهات احتمالی اجرای این طرح به حداقل ممکن برسد.

رضایی تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی های جدید و ارزان سازی ساخت موجب کسب موفقیت در طرح نهضت ملی مسکن می شود زیرا با روش های ساخت و ساز سنتی نمی توان اهداف اجرای این طرح را محقق کرد.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت و توجه به زمان و کنترل هزینه های ساخت در اجرای طرح تولید انبوه مسکن در کشور نقش کلیدی دارد و  دولت و مجلس شورای اسلامی در این طرح بر ساخت واحدهای مسکونی انبوه و با کیفیت تاکید دارند.

رضایی اضافه کرد: فارس در ایفای نقش سیستم های سازه ای در کشور ظرفیت مطلوبی برای تولید سازه های با کیفیت دارد اما تاکنون در چرخه ساخت و ساز از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نشده و به تولیدکنندگان فضای کافی برای ورود موثر به این چرخه داده نشده است. 

وی با اشاره به جایگاه انجمن سازندگان سازه های فولادی گفت: سازه‌ ها و فناوری‌های نوین ساختمانی، ارتقای کیفیت و سرعت ساخت اجرای طرح نهضت ملی مسکن‌ را در پی دارند.

رضایی تصریح کرد: ورود مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون نظام مهندسی و ارکان ساخت و ساز برای بهبود کیفیت ساخت و ایجاد یکپارچگی در این سیستم ضروری است.

کد خبر 1179879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha