رسانه ها بازوی حمایتی شهرداری هستند

محمودی راد با بیان اینکه باید واقعیت ها به صورت شفاف برای مردم بیان شود، از رسانه ها به عنوان بازوی حمایتی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، دکتر «علیرضا محمودی راد» امروز (۷ خرداد) در جلسه شورای شهر بیرجند با بیان اینکه در سایه جو آرام به دنبال انجام کارهای مثبت هستیم، اظهار داشت: اگر هجمه ها زیاد باشد کار به حاشیه می رود.

 

رییس شورای شهر بیرجندبا اشاره به این مهم که رسانه ها بازوی حمایتی در کنار شهرداری هستند، ابراز امیدواری کرد: با اطلاع رسانی صحیح و کمک های فکری و عملی مردم گام های مؤثری برداشته شود.

 

در ادامه یکی از اعضای شورای شهر بیرجند به حضور در مرکز و پیگیری مطالبات شهری اشاره کرد و گفت: در یکی از دیدار‌ها، مدیرعامل تعاون روستایی کشور با توجه به تشریح طرح مزرعه تا سفره خواستار تأمین زمین و پروانه ساخت برای احداث حدود 200 غرفه برای ارائه محصولات کشاورزان شد.

 

«فرید فروزانفر» از دیگر اقدامات به پیگیری اجرای تقاطع غیر همسطح بعد از پلیس راه، روکش آسفالت ورودی شهر، آموزش رایگان نیروهای شهرداری، پیگیری مطالبات شهرداری ها از ادارات دولتی و... اشاره کرد و یادآور شد: رایزنی و هماهنگی های لازم برای تحقق این مباحث در دستور کار قرار دارد.

 

وی کمک به تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شهرداری اعم از اتوبوس و...پرداخت تسهیلات برای تعمیر اتوبوس‌ها، برخورداری از اتوبوس های دست دوم، پیگیری و برخورداری سرمایه گذاری بانک شهر، راه اندازی فروشگاه شهروندف تأمین 2 هزار تن قیر و... را از دیگر پیگیری ها در مرکز اعلام و ابراز امیدواری کرد: با پیگیری های صورت گرفته مطالبات تحقق پیداکند.

 

در ادامه برخی درخواست‌های وارده  به شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

یکی از مطالبات نهاد کتابخانه های استان عدم درج قرار داد و دریافت اجاره بها و یا در اختیار قرار گرفتن مدیریت آن توسط شهرداری بود که پس از بحث و تبادل نظر اعضا ی شورای شهر، شهردار بیرجند به رویکرد فرهنگی شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: باید قرارداد اجاره بها بین شهرداری و کتابخانه منعقد شود.

 

«مهدی بهترین» در خصوص واگذاری مدیریت کتابخانه به شهرداری یادآور شد: واگذاری کتابخانه به شهرداری در حیطه وظایف شهرداری نیست و تنها کمک شهرداری تخفیف 50 درصدی اجاره بها و کسر آن از محل نیم درصد شهرداری هاست.

 

وی تأکید کرد: از محل نیم درصد سهم شهرداری ها در 6 ماهه گذشته مبالغی به نهاد کتابخانه ها اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته سهم شهرداری ها در این زمینه پرداخت نشده است، یادآور شد: بالغ بر 200 میلیون تومان در این راستا به نهاد کتابخانه های استان پرداخت شده است.

 

پس از بحث و تبادل نظر مصوب شد بعد از انعقاد قرارداد و تخفیف 50 درصدی اجاره بها به صورت تهاتر از محل نیم درصد سهم شهرداری ها اعمال شود.

 

در ادامه در خصوص برخی مسایل فرهنگی شامل اختصاص اعتبار فرهنگی برای برنامه های اجرا شده در پارک‌ها، مساعدت برای اعزام به مسابقات ورزشی و... بحث و تبادل نظر انجام و مقرر شد بر اساس اهمیت موضوع و بودجه، اعتبارات فرهنگی اختصاص یابد.

 

 

کد خبر 1179895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha