معاونت علمی ریاست جمهوری به استفاده از اساتید و نخبگان دانشگاهی نگاه ویژه دارد

صادقی گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری رویکرد مثبت و نگاه بلندی در مصالح ملی و استفاده از ظرفیت های اساتید و نخبگان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی صادقی»، امروز (شنبه 7 خرداد) در آیین گشایش دفتر تعاملات علم و فناوری مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز» به‌عنوان نخستین دفتر در دانشگاه‌های کشور گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری رویکرد مثبت و نگاه بلندی در مصالح ملی و استفاده از ظرفیت های اساتید و نخبگان دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز افزود: در حوزه مدیریت دانش در کشور استفاده از نخبگان مغفول مانده است و به فرموده امام علی (ع)، علم، سلطه است.

وی اضافه کرد: استفاده از قابلیت های علمی و پژوهشی در کشور و خارج از کشور مهم است و مدیریت این مهم، موجب موفقیت و قدرت کشور می شود.

صادقی تاکید کرد: از اساتید و دانشمندانی که ایرانی نیستند اما به کشور ما محبت دارند و استفاده از اساتید ایرانی خارج از کشور باید استفاده کنیم و ریاست جمهوری این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: از ظرفیت و فرصت قانونی برای پیشرفت و موفقیت کشور باید استفاده کنیم و در دانشگاه شیراز حمایت از برنامه هایی که موفقیت برای کشور در پی دارد را در اولویت قرار می دهد.

صادقی تصریح کرد: از فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان سرمایه های کشور در حوزه های مختلف داخل کشور باید استفاده موثر داشته باشیم و با ابتکارات لازم باید احساس هویت ایرانی را در داخل و خارج از کشور تقویت کنیم.

وی گفت: جذب نیروهای جوان دانشگاهی برای خدمت در مراکز مختلف و حوزه های علمی کشور پیامدهای مطلوبی برای رشد  توسعه کشور در پی دارد.

کد خبر 1179921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha