حل معضلات فرهنگی جامعه با عمل به قرآن کریم و اقدامات جهادی

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه تربیت و تقویت نیروی انسانی جهادی بالاترین هدف انبیاء الهی بود گفت: با تمسک به قرآن کریم و انجام اقدامات جهادی مشکلات فرهنگی جامعه حل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «‌تقی روحانی» امروز (شنبه، ۷ خرداد) در همایش جهاد تبیین نکوداشت افسران جنگ نرم با موضوع تربیت نیروی جهادی بایدها و نبایدها (نکوداشت طلبه جهادگر مرحومه آقاجانی) که در سالن اجتماعات کانون فرهنگی ورزشی جوانان بسیج شهرستان رشت برگزار شد اظهار داشت: بعد از چهل و سه سال از انقلاب اسلامی نباید قرآن کریم اینگونه در جامعه مظلوم واقع باشد.
 
امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه برای ارتباط گیری و انس بیشتر باید همواره قرآن محور سخن بگوییم عنوان کرد: در مکتب امام صادق (ع) قرآن در اولویت قرار داشت و اگر با قرآن همراه و مأنوس باشیم همه چیز خواهیم داشت.
 
روحانی تصریح کرد: آیه ۷۳ سوره مبارک انبیاء به چگونگی تربیت نیروهای جهادی اشاره دارد و خداوند در این آیه می‌فرماید تمام انبیاء الهی را از ائمه قرار دادیم و از آنان اموری مانند انجام کارهای جهادی و میدانی، اقامه نماز و ادای زکات را خواستیم در حالیکه تمام وجود آنها مملو از عبادت بود بنابراین برای حل مشکلات جامعه باید نیروی انسانی و طلبه‌های ما اینگونه تربیت شوند.
 
وی ضمن اشاره به برگزاری رزمایش‌های مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در سراسر کشور با هدف کمک به محرومان و نیازمندان اضافه کرد: اگر حوزه‌های علمیه ما همین آیه را منشأ اقدامات و کارهای خود قرار دهند ما دیگر در جامعه مشکل فرهنگی نخواهیم داشت.
 
امام جمعه شهرستان رودسر ضمن تاکید بر اطاعت از راه و روش و سیره امام صادق (علیه‌السلام) توسط طلبه‌ها اذعان کرد: امام صادق (علیه‌السلام ) فرمود اگر در جامعه اسلامی نیروها حرفشان با عملشان یکی باشد جامعه به بهترین وجه تربیت و هدایت می‌شوند.
 
روحانی تربیت و تقویت نیروی انسانی جهادی را بالاترین هدف انبیاء الهی دانست و یادآور شد: وظیفه و مأموریت ما سه مرحله دارد و در ابتدا باید جامعه را دین شناس بار بیاوریم تا دین را بشناسند.
 
وی با بیان اینکه در صورت عمل به قرآن کریم و انجام اقدامات جهادی مشکلات فرهنگی جامعه حل می‌شوند خاطرنشان کرد: در مأموریت دوم باید مردم و نیروها را دین باور تربیت کنیم و در ماموریت سوم هم باید در راستای دینداری جامعه تلاش نماییم و بدون شک اگر هر کدام از این اهداف به خوبی محقق نشود آثار منفی آن را در جامعه خواهیم دید.
کد خبر 1179937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha