شهدای روحانی شهیدان جهاد تبیین هستند

آیت الله دژکام گفت: روحانیت در مکتب امام صادق (ع) پرورانده شده اند و شهدای روحانی، شهدای فضیلت و جهاد تبیین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (شنبه ۷ خرداد) در مراسم یادواره شهدای روحانیت شهر اقلید گفت: پرستش خدای متعال و عمل به فرمان خدا، راه سعادت ابدی است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: امروز فرصتی است تا به روان پاک خونین کفنان عرصه جهاد تبیین و مردان خداجویی که وظیفه تعلیم خداجویی و یادآوری نام خدا را در جامعه به عهده گرفته اند، درود بفرستیم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: از زحمات انجام شده برای تشکیل این مجلس به یاد و نام شهدای روحانیت قدردانی می کنیم و در این جلسه شهدای روحانیت می گوییم که جامعه روحانیت اسلام و تشیع بدهکار امام صادق (ع) هستند و مکتب و دانشگاه «امام صادق (ع)» آنها را پرورانده تا در خدمت اسلام باشند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: تاریخ تشیع به شهدای روحانی افتخار می کند و در کتاب مرحوم علامه امینی نام  بیش از 140 مجتهد شهید عنوان شده که نام ۲ نفر از این مجتهدین بسیار مشهور شده و  کتاب آنها کتاب درسی ما طلبه ها هست و 700 سال است که این کتاب خوانده می شود.

وی ادامه داد: شهدای فضیلت، شهدای مسیر جهاد تبیین و جهاد فرهنگی هستند و در سنگرها نیز وظیفه نخست آنها همین بود و وقتی به عنوان طلبه در سنگرهای سال های جنگ حاضر می شدیم توقع اول رزمنده ها این بود که از دین مطلبی بگوییم برای اینکه آنها هم برای حفظ دین در سنگر رفته بودند.

امام جمعه شیراز گفت: این شرف را خدا به روحانیت داده که تا همین ماه های اخیر در حرم مطهر امام رضا (ع) برای مسیر انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دین و دیانت خونشان ریخته می شود و پای حرف خود می ایستند و امیدواریم تا وقتی که پرچم دار اصلی بیاید و پرچم دین را در همه عالم برافرازد به دست روحانیت معظم و با خون شهدای روحانیت آبیاری شود.

وی ادامه داد: شهر آباده این افتخار را دارد که قدم های مبارک امام رضا (ع) به آن رسیده است و طلاب و روحانیت اقلید که برای دین داری شهید داده اند گواه این هستند که اقلید دژ محکم حمایت از انقلاب و اسلام خواهد ماند.

آیت الله دژکام اضافه کرد: در قرآن کریم تاکید شده که بندگی شیطان را نکنیم و آمریکا شیطان بزرگ است.

امام جمعه شیراز گفت: ما هزاران شهید روحانی در همین سال های انقلاب اسلامی داده ایم و البته روحانیت حوزه علمیه نجف در عراق هم کارهای بزرگ کرده اند و اگر آنها را حساب کنیم روحانیت خیلی بیشتر از این شهید داده است.

 

کد خبر 1179948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha