بدهی ۱۶ میلیارد تومانی شهرداری بیرجند تا پایان ۱۴۰۰

یزدان شناس از بدهی ۱۶ میلیارد تومانی شهرداری بیرجند تا پایان سال ۱۴۰۰ و درآمد مازاد ۳۳ میلیارد تومانی شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مرتضی یزدان شناس» ظهر امروز (7 خرداد) در جلسه شورای شهر بیرجند با ارائه گزارش تفریغ بودجه اظهار کرد: شهرداری بیرجند تا پایان گذشته بالغ بر 16 میلیارد تومان بدهی و 33 میلیارد تومان درآمد مازاد داشته است.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بیرجند در ابتدا با اشاره به درخواست شهرداری برای افزایش و یا کاهش بودجه پروژه های عمرانی امسال و موافقت کمیسیون با این درخواست که با رای موافق شوراییون همراه بود، گفت: افزایش بودجه پروژه احداث و بهسازی سرویس های بهداشتی از 15 به 50 میلیارد ریال، افزایش بودجه پروژه احیا و بازسازی بافت فرسوده از 850 میلیون تومان به 30 میلیارد ریال، کاهش بودجه طرح های استقبال از بهار از 20 میلیارد ریال به 12 میلیارد ریال، کاهش بودجه باغ مفاخر از 90 میلیارد ریال به 83 میلیارد ریال و کاهش بودجه بازسازی پارک آزادی از درخواست های شهرداری بوده است.

 

یزدان شناس در ادامه به تشریح وضعیت تفریغ بودجه و میزان بدهی های شهرداری پرداخت و با اشاره به موافقت شورا با تغییرات بودجه ای 1401 شهرداری، افزود: شهرداری طی نامه ای به کمیسیون برنامه و بودجه تفریغ بودجه 1400 را ارائه کرده که میزان درآمدها، هزینه ها و بدهی های شهرداری کاملا شفاف ارائه شده است.

 

وی میزان درآمدهای پیش بینی شده برای شهرداری را در دو حوزه اعتبارات جاری و عمرانی بالغ بر 342 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: از این رقم بیش از 342 میلیارد و 321 میلیون ریال محقق شده که عملکرد مثبت و خوبی بوده و توانسته خود را به متمم بودجه برساند.

 

وی میزان بدهی های قطعی شده شهرداری را تا پایان سال 99 در دو حوزه اعتبارات جاری و عمرانی را حدود 235 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: میزان بدهی های پرداخت شده از سال 99، ماقبل آن و هم چنین تا پایان سال 1400 شامل اعتبارات جاری و عمرانی 194 میلیارد ریال است.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بیرجند مانده پرداخت نشده بدهی های سال 99، ماقبل و هم چنین از ابتدای سال 1400 تا اسفندماه را حدود 440 میلیارد ریال عنوان کرد.

 

یزدان شناس میزان بدهی های ایجاد شده (1400) پرداخت نشده را 110 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مجموع بدهی های پرداخت نشده شهرداری تا پایان سال گذشته 164 میلیارد ریال می باشد.

 

وی درآمد مازاد شهرداری را 33 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: همه این مبلغ قابل هزینه نمی باشد.

 

 

 

 

کد خبر 1179951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha