آثار هنری اربعینی در رساندن پیام به مخاطبان جهانی مؤثر است

حجت الاسلام احمدی، آثار هنری اربعینی را در رساندن پیام به مخاطبان جهانی مؤثر دانست و گفت: در سال های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه نشر آثار مرتبط با پیاده روی اربعین افتاده است.

حجت الاسلام حمید احمدی در حاشیه سفر اخیر خود به کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان یکی از اقدامات لازم در اربعین را تولید گفتمان عنوان و بیان کرد: یکی از مسیرها، ابزارها و زمینه ها برای این تولید گفتمان، هنر است.

 

 

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: قالب های شعر، ادب، عکس، نقاشی و نگارگری و... همه به دلیل وجود زبان مشترک می تواند برای رساندن این پیام به مخاطب خود در جهان مؤثر باشد.

 

 

وی افزود: با کمک و همت نخبگان، دانشگاه و اساتید، اهل ادب و رسانه و... اتفاقات خوبی رقم خورده زیرا اگر هفت، هشت سال قبل دنبال مجموعه شعر و یا چند شعر فاخر درباره اربعین بودیم، وجود نداشت هر چند اشعار عاشورایی فراوان است اما ویژه اربعین نداشتیم.

 

 

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: الان فقط گروه شعر و ادب کمیته فرهنگی آموزشی اربعین بیش از 8 جلد کتاب از اشعار شاعرانی که در سوگواره عبرات شرکت کردند به اضافه چندین سفرنامه و گزارش سفر چاپ کرده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه برخی آثار حتی چندین نوبت تجدید چاپ شده، از جمله این آثار  را «جای پای زینب» و مجموعه سه جلدی « روایت بُراده ها»(نشر شهید کاظمی) عنوان کرد.

 

 

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: در سوگواره عبرات نیز هر سال در بخش عکس آثار زیادی از داخل و خارج کشور دریافت می کنیم که بسیار زیاد است اما آنچه از این میان انتخاب کردیم بیش از 50 هزار عکس است.

 

 

وی ادامه داد: «نگارخانه عبرات» سایت ویژه عکس های اربعینی طراحی شده تا عکاسان حرفه ای و آماتور از سراسر دنیا، عکس های خود را بارگذاری و یا حتی به فروش بگذارند و یا نمایشگاه برپا کنند زیرا این آثار بسیار ارزشمند و بخشی از تاریخ اربعین است.

 

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه در حوزه های دیگر از جمله مستندات رادیویی و گزارش نیز کارهای خوبی تولید شده است؛ افزود: قبل از اربعین امسال، پنجمین سوگواره عبرات برگزار می شود و با توجه به اینکه سال گذشته{به دلیل شرایط کرونا}ایرانی ها حضوری مانند سال های قبل تر در اربعین نداشتند اما بیش از چهار هزار اثر در موضوعات شعر، سفرنامه و... دریافت کردیم.

کد خبر 1180105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha