کتاب « دیده‌بان تاریخ» از آثار درخشان ادبیات پایداری است

کرمی با اشاره به اینکه مادر شهید دست کمی از مقام خود شهید ندارد گفت: کتاب دیده‌بان تاریخ به عنوان مستند روایی از زندگی شهید سید محمد اسحاقی از آثار درخشان حوزه ادبیات پایداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌پریسا کرمی» امروز(یکشنبه،۸ خرداد) در نشست ملی روایت مادری و در برنامه نقد و بررسی کتاب دیده بان تاریخ که در سالن کنفرانس مصلی بزرگ امام خمینی (ره) رشت برگزار شد اظهار داشت: روایت مادری بهانه ای است که به مادران شهدا و صبر و تحمل آنها بپردازیم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ضمن تاکید بر اینکه کتاب دیده‌بان تاریخ از آثار درخشان ادبیات پایداری است افزود: هدف ما از برنامه روایت مادری که در سراسر کشور آغاز شده است این است تا با تورق این آثار ارزشمند خلل عواطف مادری را در حوزه ادبیات پایداری پر کنیم.

 

کرمی تصریح کرد: اگر بپرسند صاحب بزرگترین دل کیست می‌گوییم بزرگترین قلب و شخصیت مربوط به مادران شهید است زیرا آنها هم می‌توانستند جلوی فرزندانشان را بگیرند و آنان را از این راه بی بازگشت برگردانند، اما این کار را نکردند چون می‌دانستند انتهای این راه خداست که پذیرای فرزندانشان است.

 

وی ابراز داشت: قصه مادری در واقع قصه مادر شهیدی است که درباره آن گفتند؛ فرق مادر شهید با مادران دیگر زمین، خلاصه می‌شود در این عبارت که آنان هم همراه فرزندانشان شهید می‌شوند، به عبارت دیگر مادران شهدا همان زمان که فرزندانشان را از زیر قرآن روانه جبهه کردند شهید شدند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان یادآور شد: سلسله برنامه روایت مادری ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که از سال گذشته در سراسر کشور آغاز شده و در هر استانی با محوریت کتاب به مادران شهدا پرداخته می‌شود.

 

کرمی با اشاره به اینکه مادر شهید دست کمی از مقام خود شهید ندارد ادامه داد: برنامه روایت مادری در واقع از آن روست تا متولیان فرهنگی و نویسندگان ادبیات پایداری به این بیندیشند که به چه میزان به دنبال پژواک صدای مادران شهدا هستند، مادرانی که چه بسیار شب‌ها در فراق جگرگوشه خود آرام گریستند و سوختند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: امید است این برنامه بهانه‌ای باشد برای نویسندگان و صاحبان قلم این عرصه تا این خلا را جبران و بتوانند عواطف و احساسات این مادران را منعکس کنند و به جامعه حالی معنوی ببخشند زیرا بی شک سفر به دنیای مادران کنکاش عمیقی است که انسان را برای دریافتی از اسرار هستی یاری می‌رساند. 


 

کد خبر 1180137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha