راه‌اندازی مدرسه قرآنی در زندان مرکزی یاسوج

رئیس زندان یاسوج گفت: مدرسه قرآنی با هدف ارتقای برنامه‌ها، تعالیم قرآنی، اقدامات اصلاحی و تربیتی زندانیان در زندان مرکزی یاسوج راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «افشین نارکی» امروز در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های سازمانی مبنی بر اولویت قرآن در همه برنامه‌های اجرائی زندان‌ها و تأکید مدیرکل زندان‌های استان با شناسائی مددجویان واجد شرایط و انتخاب مدرسان و مربیان قرآنی، اندرزگاه اختصاصی با گنجایش ۵۰ نفر برای راه‌اندازی مدرسه قرآنی در نظر گرفته است.

 

رئیس زندان یاسوج گفت: در این اندرزگاه روزانه ۱۲ ساعت کلاس آموزشی در زمینه‌های قرآنی و معارف اسلامی برای مددجویان برپا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه قبلاً نیز در طی سال‌های گذشته این مدرسه وجود داشته و بنا به دلایلی تعطیل شده بود، افزود: با توجه به نیاز و علاقه‌مندی زندانیان، برنامه‌های تربیتی و تمسک به تعالیم دینی و آموزه‌های مذهبی که باید اندرزگاهی جداگانه برای آموزش قرآن و مربیان قرآنی راه‌اندازی شود، این اندرزگاه به عنوان مدرسه قرآنی برای علاقه‌مندان و تعلیم زندانیان برای مربی‌گری در دیگر اندرزگاه‌های زندانیان ایجاد شده است.

 

نارکی بیان کرد: یکی از نکات جالب توجه در این اندرزگاه قرآنی، انتخاب نام اتاق‌ها با عنوان حجره است تا همه برنامه‌ها شبیه حوزه‌های علمیه اجرا شود.

 

رئیس زندان یاسوج هدف از تشکیل این مدرسه قرآنی را آموزش گام‌به‌گام و اصولی قرآن در همه رشته‌های مرتبط با آن بیان کرد و یادآور شد: همه مددجویان این مدرسه پس از گذراندن آموزش‌های مستمر به عنوان مربی قرآن به سایر اندرزگاه‌های زندان منتقل می‌شوند به امید اینکه پس از مدتی همه مددجویان در مسیر قرآنی گام بردارند.

 

وی گفت: در این مدرسه علاوه بر آموزش رشته‌های مختلف قرآنی زندانیانی نیز وجود دارند که دو جزء قرآن را حفظ کرده و برای ترغیب و تشویق دیگران با موافقت مرجع قضایی نیز امتیازات حقوقی بنا به شرایط و جرم زندانی به آنان اهداء خواهد شد.

کد خبر 1180185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha