کمک ۷ میلیارد تومانی حامیان طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین در قزوین

فرهادی گفت: طی ۲ ماهه نخست سال جاری حامیان طرح اکرام، ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به فرزندان ایتام و محسنین در استان قزوین کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فرزاد فرهادی» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۸ خرداد) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ۲ ماهه سال جاری ۵۵ میلیارد تومان در کمیته امداد از محل های مختلف درآمد داشتیم که رشد ۴۵ درصدی را شاهد هستیم.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: بر این اساس درآمد حاصل از محل صدقات ۴۱ درصد، طرح اکرام ایتام و محسنین ۲۳ درصد، زکوات ۵۸ درصد و طرح های مبتنی بر نیاز(درمان، مسکن و جهیزیه) ۴۱ درصد رشد داشته است.

 

وی عنوان کرد: در ۲ ماهه نخست سال جاری ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان صدقه جمع آوری شد و در طرح اکرام ایتام ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان درآمد داشتیم که حامیان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

 

فرهادی تأکید کرد: یک هزار و ۵۰۶ فرزند یتیم و ۶ هزار و ۸۰۸ نفر فرزند محسنین زیرپوشش کمیته امداد استان قزوین هستند.

 

وی افزود: امسال در ماه مبارک رمضان بیش از ۲ هزار نفر حامی جدید جذب کردیم که این تعداد حامی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون به ایتام و محسنین مساعدت کردند و در حال حاضر ۳۰ هزار و ۱۴۱ نفر حامی طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین در استان داریم.

 

وی در ادامه با اشاره به طرح اطعام مهدوی اظهار کرد: در نخستین روزهای سال جاری آغاز ماه مبارک رمضان را داشتیم که یکی از طرح های اجرا شده در این ماه طرح اطعام مهدوی بود که ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک های خیران را داشتیم که ۴۹ درصد رشد کمک های مردمی را در این برنامه شاهد بودیم.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: در طرح اطعام مهدوی پیش بینی کرده بودیم ۳۱۳ هزار مورد توزیع غذای گرم، سبد کالا و افطاری ساده را داشته باشیم که ۴۴۳ هزار مورد انجام شد.

 

وی تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که به دلیل محدودیت های کرونایی برگزار نمی شد، طرح مفتاح الجنه بود که خوشبختانه در ماه مبارک رمضان امسال این برنامه اجرایی شد و با حضور ۴۰۶ نفر از مسئولان و خیران از یک هزار و ۶۳۷ خانواده بازدید داشتیم.

 

فرهادی خاطر نشان کرد: در این بازدیدها خیران ۹۰۰ میلیون تومان کمک در قالب کمک های نقدی، سبد کالا و غیره به منظور رفع مشکل خانواده های نیازمند داشتند.

 

وی با اشاره به جمع آوری فطریه و کفاره در استان یادآور شد: امسال جمع آوری فطریه و کفاره با محوریه دبیرخانه شورای زکات استان انجام شد که تاکنون ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فطریه و کفاره در استان جمع آوری شده که رشد ۱۹ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم و البته جمع آوری کفاره و فطریه در استان همچنان ادامه دارد.

 

کد خبر 1180192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha