سند ارتقای کیفیت نان لرستان تنظیم می شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: سند ارتقای کیفیت نان استان در راستای کاهش ضایعات تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «حجت الله بیرانوند» امروز در سخنانی اظهار داشت: جهت ارتقای کیفیت نان استان لرستان  سند ارتقای کیفیت نان با کمک کارشناسان در زنجیره آرد و نان تدوین و به کارگروه‌های مربوطه استانی اعلام می شود.

 

وی افزود: در قالب این سند تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف از جمله متولی تولید گندم، تولید آرد ، حمل ونقل و نانوایی‌ها مشخص شده است و چنانچه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند، کیفیت نان ارتقا خواهد یافت.

 

مدیرکل غله استان لرستان بیان کرد: با اجرای دقیق این سند، ضایعات نان به طور چشمگیری کاهش می باید بنابراین دستگاه های مرتبط باید اجرای آن را جدی بگیرند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین کیفیت نان استان پایین‌تر از کشور نیست بیان کرد: با اجرای سند ارتقای کیفیت نان در آینده نزدیک شاهد تحول در این حوزه خواهیم بود و رضایت مردم نیز افزایش خواهد یافت.

 

بیرانوند خاطرنشان کرد: عوامل متعددی در کیفیت نان موثر هستند چراکه این فرآیند به صورت یک زنجیره از تولید گندم تا تهیه آرد، حمل، نگهداری و پخت ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: حدود سه سال اخیر، بخش عمده‌ای از نیاز آرد کشور به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی از محل گندم وارداتی تامین می شود و گندم مصرفی در کارخانه‌ها یکسان است بنابراین، آرد در تفاوت کیفیت نان نانوایی ها چندان موثر نیست و باید عوامل دیگر را بررسی کرد.

 

بیرانوند با اشاره به اینکه سرانه مصرف آرد در لرستان ۱۲.۵ کیلوگرم است بیان کرد: این در حالی است که سرانه مصرف در استان های دیگر هشت کیلوگرم است.

کد خبر 1180222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha