بن سلمان در رأس ناقضان حقوق بشر/ پرونده سیاه ولیعهد عربستان روی میز کنفرانس اوسلو

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از جمله کسانی است که در فهرست ناقضان حقوق بشر قرار دارد و در کنفرانس بین المللی آزادی در اوسلو سوئد به نقض حقوق بشر توسط بن سلمان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از hourriya-tagheer، «جاش روگین» روزنامه نگار آمریکایی در صفحه توئیتر خود نوشت:«بن سلمان» ملقب به منشار العظم(اره استخوان) موضوع جلسه در انجمن آزادی در اوسلو بود که درباره ناقضان حقوق بشر برگزار شد.

این روزنامه نگار نوشت: این انجمن به حکم  حبس 20 سال عبدالرحمن السدحان به اتهام نوشتن در توئیتر پرداخت.

 

اریج السدحان، خواهر عبدالرحمن در جریان فعالیت های این انجمن گفت که در عربستان دفاع از حقوق خود جرم به شمار می آید.

چندی پیش، سازمان عفو بین الملل، دوران محمد بن سلمان را تاریک ترین دوره در عربستان در زمینه حقوق بشر و آزادی ها توصیف کرد.

 

این سازمان اعلام کرد: از زمانی که محمد بن سلمان در سال 2015 میلادی به قدرت رسید، عربستان شاهد سرکوب گسترده علیه آزادی بیان است. همچنین جامعه حقوق بشر و طیف وسیعی از مردم که به هرشکلی مخالفت یا انتقاد کرده اند، هدف قرار داده است.

این سازمان گزارش داد: تا اواسط سال 2021 میلادی، همه مدافعان حقوق بشر و حقوق زنان، روزنامه نگاران مستقل، نویسندگان و فعالان در این کشور بازداشت شدند یا محاکمه های ناعادلانه و طولانی مدت که بیشتر آنها در دادگاه جنایی تخصصی انجام شد، در حق آنها برگزار شد یا مشروط آزاد شدند.

 

ممنوعیت سفر، اعمال محدودیت های خودسرانه بر حقوق اساسی آنها مانند محدود کردن فعالیت های صلح آمیزشان از جمله اقدامات عربستان بود.

علاوه براین، قتل حشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول در اکتبر 2018 میلادی رخ داد. آل سعود همچنین در کنار عملیات نظارت دیجیتالی، فعالان خارج از کشور را از طریق فضای مجازی که دولت بر آن نظارت داشت، هدف قرار داد که به ایجاد فضای ترس و نگرانی و سرکوب منجر شده است.

 

مرکز مطالعات ویلسون، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را دیکتاتور و دشمن دموکراسی و حقوق بشر دانست  و اعلام کرد که نباید تحریم او پایان بپزیرد.

این مرکز در مقاله ای تحلیلی نوشت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا باید قبل از کنار گذاشتن سیاست دوری از بن سلمان، به دقت به آسیب هایی فکر کند که این دیکتاتورممکن است به سیاست تقویت دموکراسی و حقوق بشر در سراسر جهان وارد کند.

 

این مرکز در تحلیلی خود آورده است که حمله روسیه به اوکراین باعث بحران بزرگ بین المللی نفت شد. این مسئله بایدن را وادار کرد که به طور جدی  نسبت به نادیده گرفتن وعده انتخاباتی خود درباره  بن سلمان فکر کند.

 

 

کد خبر 1180225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha